|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۱۷۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طراحی و استقرار نظام تضمین کیفیت در مدارس از دیگر اهداف و برنامه های این وزارتخانه است، اظهار کرد: به رغم تلاش هایی که در این حوزه شده، متاسفانه مدرسه یک نظام کنترل و تضمین کیفیت ندارد و اولیا اطلاعی از درجه و کیفیت ارائه شده در مدارس ندارند.
  وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که ارتقای صلاحیت و شایستگی مدیران مدارس از جمله اولویت های اصلی این وزارتخانه در 4 سال آینده است.

 سیدمحمد بطحایی روز دوشنبه در همایش باغبانان مهر و مهربانی(گردهمایی مدیران مدارس دولتی شهر تهران) در تالار بزرگ وزارت کشور افزود: مدیران مدارس باید به صورت مستمر با روش های حل مساله و راه های جدید حل مشکلات واحدهای آموزشی تحت مدیریت خود، آشنا شوند.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر واژه مدیریت آموزشی به رهبری آموزشی تغییر کرده، اظهار کرد: مدیران برای دستیابی به اهداف خود با موانعی رو برو هستند که برخوردار نبودن نیروی انسانی از دانش و مهارت لازم، کمبود فضای آموزشی مناسب و اختصاص ندادن سرانه لازم به مدارس از جمله این موانع است.

بطحایی با بیان اینکه شایستگی و داشتن مهارت شرط اساسی برای تربیت دانش آموزان است، افزود: برگزاری دوره های دانش و مهارت افزایی در این حوزه موثر است که در گام اول، هر چقدر شایستگی و صلاحیت مدیران را افزایش دهیم به صورت مضاعف تحولات آموزشی تحقق پیدا می کند.

بطحایی گفت: مدیران مدارس علاوه بر داشتن دانش و مهارت های لازم مدیریتی، باید مهارت های حل مساله از جمله توانایی ریسک پذیری، مدیریت در بحران و جسارت ورود به مسیرهای جدید را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدرسه به عنوان سیستم و مشابه سازمان های دیگر برنامه خود را براساس اهداف پیش رو اجرا می کند، گفت: فراهم کردن محیط و شرایطی در مدرسه برای تربیت نسلی متدین، شجاع، بااخلاق، مهارت آموزی و تمرین زندگی برای ایفاکردن نقش شایسته در آینده از جمله اهداف آموزش و پرورش است.

بطحایی با اشاره به اهمیت انجام کار گروهی در مدارس اظهار کرد: نهادی که در کار گروهی اهدافش را پیش می برد به طور قطع به اهداف موردنظر دسترسی بهتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مدرسه، جبهه اصلی و خط مقدم تربیت است گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نهادهای خارج از مدرسه؛ آموزش و پرورش منطقه، استان و وزارت به عنوان نهادها و سازمان های حمایتی و پشتیبان نقش دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طراحی و استقرار نظام تضمین کیفیت در مدارس از دیگر اهداف و برنامه های این وزارتخانه است، اظهار کرد: به رغم تلاش هایی که در این حوزه شده، متاسفانه مدرسه یک نظام کنترل و تضمین کیفیت ندارد و اولیا اطلاعی از درجه و کیفیت ارائه شده در مدارس ندارند.

در پایان این آیین با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از خانواده شهدای فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران تجلیل شد.
همایش باغبانان مهر و مهربانی(گردهمایی مدیران مدارس دولتی شهر تهران) با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مدیران آموزش و پرورش و مدیران مدارس دولتی شهر تهران در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین