|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۷۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
تصمیمات غلطی گرفته شده و صندوق ها موجودات بی گناهی هستند. 400هزار ملیارد تومان در 50سال هزینه تحمیل شده ناشی از این تصمیمات بوده که منابع آن دیده نشده است.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نمی‌خواهم سخنی از بحران صندوق‌ها بگویم اما معتقدم پاک کردن صورت مساله باعث شد قدرت خرید بازنشستگان کاهش یابد گفت: در تلاشم طرح جامعی را برای پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی به هیات دولت ببرم که در دست انجام است تا بهبود معیشت بازنشستگان و وضعیت صندوق‌ها را در پی داشته باشد.

 علی ربیعی در همایش ملی گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در مرکز همایش های پژوهشگاه نفت برگزار شد، با بیان اینکه امروز روز بازنشستگی است اظهار کرد: برای قشر بازنشسته فقط مساله مالی و حقوق مطرح نیست و نیاز داریم فرهنگ استفاده از بازنشسته و شان و منزلت و نقش او در اداره کشور را نهادینه و پایه‌ریزی کنیم.

وی افزود: وقتی صحبت از صندوق های بازنشستگی می‌شود، گویی اینها فقط صندوق های کارپردازی هستند در حالی که تلاش کردم در چندسال اخیر این موضوع را نهادینه کنم که صندوق ها محل زندگی اجتماعی بازنشستگان هستند و باید روزنی ایجاد کنیم تا بازنشسته ها مسیر زندگی اجتماعی و فرهنگی خود را ادامه دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در بازنشستگان وجود دارد و می‌توانیم 10تا 15 درصد رشد کشور را از طریق بازنشستگان دنبال کنیم عنوان کرد: 70درصد بازنشستگان ما سالمند محسوب نمی‌شوند و میانگین ورود به سن بازنشستگی در برخی صندوق ها 48 سال است. 30 میلیون سالمند در سال‌های نه چندان دور خواهیم داشت و نیاز است سیاست های مناسبی را اتخاذ کنیم.

ربیعی ادامه داد: نمی‌خواهم سخنی از بحران صندوق ها بگویم اما معتقدم پاک کردن صورت مساله باعث شد قدرت خرید بازنشستگان کاهش یابد. با چالش‌های جدی روبروییم که امیدوارم آن را مدیریت کنیم. در تلاشم طرح جامعی را برای پایدارسازی صندوق های بازنشستگی به هیات دولت ببرم که در دست انجام است تا بهبود معیشت بازنشستگان و وضعیت صندوق ها را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هم خیلی راضی نیستم و هم خوشحالم گفت: خیلی کارها باید انجام دهیم و عدم رضایتم برای این است که باید گام های بلندتری برداریم و خوشحالم که حداقل در این چهارسال توانستیم صورت مساله را بیان کنیم. 35هزار میلیارد تومان بار مالی ناشی از کاهش قدرت بازنشستگان بوده که امسال توانستیم 2200 میلیارد تومان آن را جبران کنیم و هنوز راه درازی در پیش داریم.

ربیعی با بیان اینکه چهار سال گذشته سرمایه صندوق 800 میلیارد تومان بود که اکنون به بیش از 2000 میلیارد تومان رسیده است اظهار کرد : تصمیمات غلطی گرفته شده و صندوق ها موجودات بی گناهی هستند. 400هزار ملیارد تومان در 50سال هزینه تحمیل شده ناشی از این تصمیمات بوده که منابع آن دیده نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دولت یازدهم پرده از مساله صندوق ها را کنار زدیم و امروز مساله ها و راه حل‌های آن مشخص شده و امید است در دور دوم دولت مساله ها حل شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین