|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۷۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کره شمالی که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.
  'خوان مانوئل سانتوس' رئیس جمهوری کلمبیا درمصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره جنگ لفظی و توئیتری رئیس جمهوری آمریکا علیه کره شمالی گفت: توئیتر بدترین روش مدیریت یک 'دیپلماسی خوب' است.

سی ان ان دراین مصاحبه از رئیس جمهوری کلمبیا پرسید: شما بعنوان یک تحلیلگر چه تصوری از جنگ لفظی، رسانه ای و توییتری بین دونالد ترامپ و کره شمالی دارید، کیم جون اون رهبر کره شمالی زمانی که حرف های ترامپ درمورد پاسخی ' خشمگینانه و آتشین' می شنود، چه فکری دراین باره می کند؟.

سانتوس درپاسخ به این پرسش گفت: ما این را دوست نداریم، توئیتر بدترین روش برای مدیریت یک دیپلماسی خوب است.من فکر می کنم که از طریق دیپلماسی و مذاکره می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: زمانی که ما بر جنگ الفاظ دامن می زنیم آنگاه شرایط تبدیل شدن آن به واقعیت و شرایط آن برای تبدیل شدن به یک وضعیت احتمالی جنگی، نزدیک تر می شود که این وحشتناک ترین مساله برای جهان خواهد بود.

رئیس جمهوری کلمبیا افزود: توصیه من و البته توصیه اکثر رهبران جهان (به ترامپ) نیز این باشد که ازطریق کانال های دیپلماتیک و از طریق مذاکره درحل مشکلات تاکید داشته باشید، چراکه توهین به یکدیگر ازیک طرف به طرف دیگر و دامن زدن بر مسائل پرخاشگرانه نتیجه بدی به دنبال خواهد داشت.

تنش ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ به دلیل رزمایش های نظامی آمریکا و متحدانش در شرق آسیا و آزمایش های موشکی کره شمالی افزایش یافته است.
ترامپ هشدار داده بود که اگر کره شمالی آمریکا را تهدید کند «با خشم و خشونت» مواجه می شود. کره شمالی نیز اوایل ماه اوت تهدید کرده بود چهار موشک هواسونگ - 12 به نزدیکی گوام شلیک می کند.

درهمین حال نشریه آمریکایی واشنگتن پست درمورخ 15 شهریورماه دراین خصوص در یادداشتی نوشت: رهبران کره شمالی و آمریکا حواسشان جمع باشد؛ تاریخ ثابت کرده است همواره جرقه آتش تمام جنگهای خانمانسوز تاریخ بشر را همین رد و بدل شدن اولتیماتوم ها و دروغ و نیرنگها و پیامهای بی سروته نواخته است.

کره شمالی که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.

این کشور تاکنون 6 بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 ، دو مورد در سال گذشته میلادی (2016) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود، هفته گذشته صورت گرفت.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین