کد خبر: ۱۷۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
متاسفانه هنوز اهمیت لازم را به واقعه غدیر نداده‌ایم، غدیر مساله‌ای است که قرن‌ها شاعران درباره آن شعر سروده‌اند و این نشان می‌دهد در ماورای آیات و روایات بسیار در این رابطه، این واقعه در میان شاعران نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.
آیت الله ناصرمکارم شیرازی گفت: احیای غدیر برکات بسیاری برای کشور و شیعه دارد، آن هم زمانی که وهابی‌ها می‌خواهند این مسائل را کمرنگ کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، این مرجع تقلید دوشنبه‌شب در دیدار اعضای برگزارکننده همایش غدیر اظهار کرد: غدیر سرمایه بزرگی است که از آن باید به خوبی بهره‌برداری کنیم و به یقین مورد رضای الهی و خشنودی بقیه‌الله است.

وی با بیان اینکه کارها نباید به صورت پراکنده باشد بلکه باید با اتحاد برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد، گفت: برنامه‌ریزی شده که در قم راهپیمایی غدیر برگزار شود، ولی باید مراقب بود که افراد ناآگاه چهره غدیر را مخدوش نکنند و به جای تقریب، اختلاف ایجاد نکنند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: نباید اجازه دهیم برخی به جای تقریب مذاهب، باعث اختلاف شوند، بلکه ما باید به سمتی حرکت کنیم که اهل سنت نیز واقعه غدیر را جشن بگیرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی واقعه غدیر رادر تاریخ تشیّع مهم‌ترین واقعه عنوان کرد و افزود: علاوه‌بر برکات دیگر گسترش شادی‌های غدیر نشان می‌دهد که اسلام تنها عزاداری نیست و این بهانه برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز اهمیت لازم را به واقعه غدیر نداده‌ایم، غدیر مساله‌ای است که قرن‌ها شاعران درباره آن شعر سروده‌اند و این نشان می‌دهد در ماورای آیات و روایات بسیار در این رابطه، این واقعه در میان شاعران نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

این استاد حوزه گفت: باید از روش‌های گوناگون مساله غدیر را برای جامعه یادآوری کنیم، ایجاد دهه امامت و ولایت کار بسیار مناسبی است و باید چه بیشتر روی این مساله بسیار مهم، سرمایه‌گذاری شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: همانگونه که به مساله عاشورا و اربعین اهمیت داده‌ایم، باید واقعه غدیر نیز مورد توجه قرار گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین