|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
عضو اصلاح‌طلب شورای شهر می‌گوید با پس گرفتن سوال آقای حافظی منتفی شد، اما مساله استیضاح به عملکرد شهردار در آینده بستگی دارد.
محمد باقر قالیباف، شهردار پایتخت روز گذشته مهمان اعضای شورای شهر بود تا به سوال یکی از اعضای شورا یعنی رحمت الله حافظی پاسخ دهد که این عضو شورا از سوال خود صرف نظر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، موضوع طرح سوال از شهردار تهران در قالب مکاتبه‌ای توسط رییس شورای شهر در ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری به شهردار ابلاغ شد و به استناد ماده ۷۳ قانون شوراها از زمان طرح ابلاغ سوال، شهردار ۱۰ روز فرصت دارد در یکی از جلسات علنی یا فوق‌العاده شورای شهر حضور یابد و به سوال مطرح شده پاسخ دهد.

موضوع سوال حافظی از قالیباف در خصوص عدم دعوت وی از همه روسای کمیته های ششگانه شورا بوده که فقط یک نفر دعوت شده بود.

این در حالی است که به استناد اصلاحیه تبصره قانون بودجه شهرداری در دی ماه، شهردار تهران موظف بوده است که از روسای شش‌گانه شورای شهر به منظور حضور در جلسات ماهانه کمیته تخصیص اعتبار دعوت به عمل آورد، اما در دو جلسه تشکیل شده پس از اصلاحیه قانون بودجه در دی ماه این اتفاق نیفتاده است که شهردار تهران به منظور پاسخگویی در مورد این موضوع اعلام آمادگی کرده است.

یک روز قبل از ارسال این نامه در روز 20 اردیبهشت ماه شهردار تهران گفته بود: «برخی مواقع اختلافات بین شهرداری و شورای شهر ضربات سنگینی می‌زند،من همواره می‌گویم که حرف مرد یکی نیست، بلکه حرف مرد دوتاست چرا که اگر تصمیم اشتباهی گرفتیم باید آنرا اصلاح کنیم نه اینکه بر غلط بودن تصمیم پافشاری نماییم».

یک هفته قبل از آن نیز با بالا گرفتن زمزمه های استعفای قالیباف از شهرداری و دستگیری فرزندش گفته بود که نه از شهرداری می رود و نه فرزندش دستگیر شده است.

محمد باقر قالیباف، در حالی مجدد برای تکیه زدن بر کرسی شهرداری در سال گذشته کاندیدای طیف اصولگرای شورای برای این صندلی بود که حواشی بسیاری در خصوص رقابت وی با محسن هاشمی، مدیرعامل سابق مترو و نامزد اصلاح طلبان برقرار بود و در نهایت شهردار تهران توانست با یک رای اضافه برای بار سوم شهردار پایتخت شود.

محمد حقانی، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید می گوید: ابتدا طرح سوال از شهرداررا آقای حافظی مطرح کرد، درشورای شهر بر اساس قانون، مراحل این سوال این گونه است که ابتدا وی به شهردار تذکر داد و چون آقای قالیباف جواب نداد،سوال مطرح شد.

وی افزود: در شورای اسلامی شهر طبق قانون نظارت بر مواردی که برای شورا مبهم است،مراحلی دارد، ابتدا از شهردار سوال می کنند و چنانچه جواب قانع کننده نباشد با حداقل 10 رای به دنبال استیضاح شهردار می روند و روال معمول در شوراها ابتدا با تذکر آغاز و بعد به سوال ودر صورتی که پاسخ قانع کننده نباشد،به استیضاح ختم می شود و برای این مساله باید یک سوم اعضای شورا استیضاح را امضا کنند.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه این گفتگو بیان کرد: ما در شورا از مسائل حاشیه ای که در خصوص آقای قالیباف مطرح شد تا حدودی بی خبریم، اما ایشان در برنامه تلویزیونی به مساله شایعه استعفای خود و یا دستگیری فرزندش توضیحاتی را برای آرام کردن شرایط ارائه داد، که متاسفانه بیشتر، این شایعات ترویج و توسعه پیدا کرد و چنانچه مطلبی را هم در جریان باشیم اما چون سندی در این خصوص نیست نمی توان ان را عنوان کرد.

حقانی در خصوص شایعه ورشکستگی شهرداری تهران نیز گفت: شهرداری اعلام ورشکستگی نکرده و در حال انجام کارهای روزمره با کیفیت بالا یا پایین، است که این مساله به قضاوت مردم مربوط است.

این عضو اصلاح طلب شورای شهر افزود: مساله طرح سوال از شهردار روز گذشته با پس گرفتن سوال آقای حافظی منتفی شد، اما مساله استیضاح به عملکرد شهردار در آینده بستگی دارد، چرا که در شورای چهارم هم تعداد ما بیشتر است و هم مساله نظارت بسیار قوی و  در حال تقویت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین