|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۷۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
مردم و مقامات بلندپایه کره شمالی در حرکتی نمادین دست به تظاهرات گسترده علیه اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا و تحریم‌های جدید شورای امنیت زدند.
 مردم کره شمالی در تجمعی بزرگ که در پیونگ یانگ برگزار شد از تصمیم اخیر مقامات کشورشان که تهدید به حمله به کره شمالی کرده‌اند حمایت کردند.

مردم و مقامات بلندپایه کره شمالی در حرکتی نمادین دست به تظاهرات گسترده علیه اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا و تحریم‌های جدید شورای امنیت زدند.

در گردهمایی گسترده در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی، مردم حمایت خود را از رهبرشان اعلام کرده و انزجار خود از اقدامات تهدید آمیز آمریکا و تحریم‌های تصویب شده علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل را به جهانیان نشان دادند.

تظاهرات کره شمالی که با حضور ده‌ها هزار نفر در میدان کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی، برگزار شده بود با رژه دانش آموزی و پیش آهنگی همراه بود.

در این تظاهرات مردم کره شمالی از مواضع کشورشان در مقابله با آمریکا حمایت کردند.

رییس جمهور آمریکا سه شنبه شب به کره شمالی هشدار داد که اگر تهدیدهای خود را متوقف نکند با آتش و خشمی رو به رو می‌شود که جهان تا کنون مانند آن را ندیده است.

وی روز چهارشنبه نیز در ادامه هشدار به کره شمالی در صورت مورد تهدید قرار دادن ایالات متحده، گفت که قدرت زرادخانه هسته‌ای آمریکا، قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

کره شمالی نیز بار دیگر آمریکا را به حمله موشکی به تاسیسات نظامی در گوام تهدید کرد.

ارتش کره شمالی بر اساس گزارش روز پنجشنبه یونهاپ، با انتشار بیانیه‌ای آورده است که در حال بررسی حمله به پایگاه آمریکا در گوام با چهار فروند موشک میان برد بالستیک خواسونگ ۱۲ است.

خبرگزاری کره شمالی در گزارشی آورده است که نیروهای ویژه این کشور خیلی جدی در حال بررسی حمله با چهار فروند موشک به گوام و اطراف آن هستند و در این زمینه برنامه‌های شبیه سازی شده داشته‌اند.

این گزارش ادامه می‌دهد که فعلا برنامه را به صورت جدی و البته شبیه سازی شده دنبال کرده‌اند اما مساله حمله را خیلی جدی مورد بررسی قرار داده‌اند.

فرمانده نیروهای راهبردی کره شمالی نیز گفت: نیروی راهبردی ارتش خلق کره به صورت جدی در حال بررسی طرح حمله به گوام با هدف مقابله با نیروهای دشمن در پایگاه‌های نظامی آن‌ها در گوام و ارسال پیامی مهم به ایالات متحده است.

وی افزود: برداشت نیروی راهبردی کره این است که گفت‌وگوی درست با چنین آدمی که عقلش را از دست داده، ناممکن است و تنها قدرت مطلق است که بر او اثرگذار می‌گذارد.

گوام جزیره‌ای در اقیانوس آرام است که تحت حاکمیت آمریکا قرار داشته و میزان حجم انبوهی از تجهیزات نظامی و نیروهای آمریکایی است.






























منبع: انتخاب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین