|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۷۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
در راستای آمارگیری ها از کلان شهرها نیز موفقیت های خوبی داشته ایم به طوریکه تعامل بسیار خوبی بین استانداری ها، فرمانداری ها و مدیریت های شهری با مرکز امار شکل گرفته است.
 معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در اولین جلسه کمیته آمار بخشی کلانشهرهای کشور گفت: نتایج سرشماری سال ۹۵ مرکز آمار حاکی از رشد ۲درصدی جمعیت شهرها است.

ناصر امانی در نخستین جلسه کمیته آمار بخشی کلانشهرهای کشور که با حضور رییس مرکز امار ایران معاونان آمار و برنامه ریز کلانشهرهای کشور ومعاونان برنامه ریزی و هماهنگی مناطق برگزار شد، تصریح کرد: عمده رشد جمعیت کشور در کلانشهرها رخ داده و درصد بالایی از جمعیت کنونی کشور در کلانشهرها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه با پیگیری شهرداری تهران کمیته ویژه آمار تشکیل شد تا بر اساس اهداف و وظایف پیش بینی شده به آمار لازم دست یابیم، از مرکز امار برای برگزاری سرشماری اخیر کشور تقدیر و تشکر کرد.

امانی با اشاره به اینکه آمارگیری در کشور پیشرفت بسیار خوبی داشته است، افزود: روند آمارگیری کشور در روش و نحوه جمع اوری و ضریب نفوذ از پیشرفت خوبی برخوردار است به طوریکه در سرشماری اخیر برای اولین بار از اینترنت استفاده شد که این روش در جهان خوش درخشیده است.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران ادامه داد: در راستای آمارگیری ها از کلان شهرها نیز موفقیت های خوبی داشته ایم به طوریکه تعامل بسیار خوبی بین استانداری ها، فرمانداری ها و مدیریت های شهری با مرکز امار شکل گرفته است.

امانی با ابراز خوشحالی از اینکه آمارگیری ها به شیوه های نوین امکان پذیر شده است، خاطرنشان کرد: اگر امار و اطلاعات تخصصی تر و جزئی تر جمع اوری شوند، بی شک در روند برنامه ریزی ها بهتر می توانند مورد استفاده قرار گیرند. از همین رو امیدواریم دوره های بعد سرشماری و آمارگیری ها بهتر باشند تا برای اینده جهت برنامه ریزی های دقیق تر به کار آیند. به ویژه در شرایط پیش رو که برنامه های ۵ ساله شهرداری های سراسر کشور در سال اخر قرار دارند و در شهرداری تهران از هم اکنون استارت تدوین برنامه ۵ ساله سوم نیز زده شده است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین