|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۷۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
وزارت خارجه و سخنگوی رئیس جمهور ترکیه تصمیم آلمان برای تغییر سیاست‌ها علیه این کشور را محکوم کردند.
 وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که آنکارا و برلین چندی است دچار بحران جدی اعتماد دوجانبه شده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه ضمن محکومیت تصمیم آلمان برای برداشتن گام‌هایی علیه آنکارا، آمده است که ترکیه رسمی دارد و طی آن دستاوردهایش را با تهدیدات علیه منافعش مخلوط نمی‌کند.

به نوشته وبگاه «سی‌ان‌ان تورک» وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: «واضح است افرادی که با اتهامات تروریستی محاکمه می‌شوند با میهمانان آلمانی ما هم‌ردیف نیستند.»

این بیانیه ادامه می‌دهد: «ما تمایل داریم آلمان را بعنوان یک متحد بدانیم و البته انتظار داریم آنها نیز انتظارات به‌حق ما درباره اقدامات امنیتی را درک کنند.»

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز با محکوم کردن تصمیم آلمان برای تغییر سیاست‌هایش علیه آنکارا، گفت: «به هیچ وجه امکان پذیر نیست. ما معتقدیم این اظهارات تاسف‌بار برای مصارف داخلی در آستانه انتخابات آلمان است.»

گابریل با انتقاد از بازداشت یک فعال حقوق بشری آلمانی در ترکیه، ضمن هشدار به شهروندان کشورش برای سفر به ترکیه، تهدید کرد سیاست‌هایشان در قبال آنکارا را تغییر خواهند داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین