|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در کابل با دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در کابل با دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف دربارۀ همکاری‌های آموزشی و درمانی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: در این سفر تفاهم‌نامه‌هایی را در عرصۀ دارو و درمان با وزارت صحت عامۀ افغانستان امضاء خواهند کرد.

دکتر هاشمی، ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌نامه‌های دو کشور در زمینۀ سلامت و آموزش‌های پزشکی اجرایی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران افزود: هدف ما توانمندشدن افغانستان در عرصۀ بهداشت و تقویت آموزش‌ و تولید صنعت دارو در این کشور می‌باشد.

دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد: «گردشگری سلامت» بین دو کشور سازماندهی شود و در عرصۀ «تولید» دارو در افغانستان گامهای موثری برداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان همچنین گفت: آماده ایم برخی بیمارستان‌های کابل را تجهیز و حمایت کنیم.

در ادامه، دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن خوش‌آمدگویی به هیأت ایرانی، از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ابراز امتنان کرد.

رییس اجرایی جمهوری افغانستان گفت: کمک‌ها و همکاری‌های ایران در بخش تجهیزات سلامت و آموزش‌های درمانی برای افغانستان مهم است.

دکتر عبدالله عبدالله از همکاری‌های وزارت صحت عامۀ جمهوری اسلامی افغانستان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، ابراز خرسندی کرد و گفت:امیدواریم این همکاری‌ها افزایش یابد.

رییس اجرایی افغانستان با اشاره به قاچاق داروی بی‌کیفیت از برخی کشورها به افغانستان گفت: داروهای ایران در افغانستان مؤثر و خوش‌نام است.

بر اساس گزارش سایت وبدا، دکتر عبدالله عبدالله خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌های پیش آمده در عرصۀ برنامه‌های آموزشی استفادۀ مناسب صورت گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین