|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۶۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
آیت‌ الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان به مظاهر فضای خصوصی در فقه نیز اشاره کرد و گفت: برخی فضای داخل اتومبیل را فضای خصوصی به شمار می‌آورند ازنظر فقهی اگر چیزی آشکار و عیان باشد فضای خصوصی نیست و فضای اتومبیل هم از همین دسته است.
 آیت‌ الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در دیدار سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم به مظاهر فضای خصوصی در فقه نیز اشاره کرد و گفت: برخی فضای داخل اتومبیل را فضای خصوصی به شمار می‌آورند ازنظر فقهی اگر چیزی آشکار و عیان باشد فضای خصوصی نیست و فضای اتومبیل هم از همین دسته است.

وی ادامه داد: این مثل آن است که خانه‌ای شیشه‌ای ساخته شود، درحالی‌که فضای شخصی و خصوصی به معنای داشتن حدود و حریم و به‌دور از چشم است و هر فضای اگر در دید مردم باشد دیگر خصوصی به‌حساب نمی‌آید.

آیت‌الله مکارم شیرازی این سخنان را غرض‌ورزی برشمرد و تصریح کرد: مسائل فقهی در این زمینه بسیار روشن و شفاف است، کسانی هم که آن را مطرح می‌کنند به‌خوبی از حکم فقهی اطلاع دارند، اما برای خواسته‌های و مطامع خود و برای شکستن قبح این مسائل آن را مطرح می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه بر لزوم دقت در برخورد با این‌گونه گفته‌ها تأکید کرد و گفت: در برخورد با این‌گونه مسائل باید دقت کرد که به خشونت متهم نشویم و درعین‌حال به‌صورت قانونی از رواج این مسائل که قبح مسائل خلاف شرع و قانون را می‌شکنند برخورد کنیم.

وی ارتکاب به گناه آشکار را دو گناه برشمرد و افزود: آشکار‌بودن گناه علاوه بر خود گناه که سبب از بین‌بردن قبح آن می‌شود بر معصیت آن می‌افزاید، در این‌گونه مواقع لازم است که همه دستگاه‌های برای رواج اخلاق و امنیت گام بردارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین