|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۶۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی الزام برخی شعب بانک ها به مشمولان سهام عدالت را برای افتتاح حساب جدید خلاف قانون اعلام کرد و گفت: برای برخورداری مشمولان از سود سهام عدالت، نیاز به افتتاح حساب جدید نیست و می توان شماره شبای هر حسابی را وارد سامانه کرد.
 مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی الزام برخی شعب بانک ها به مشمولان سهام عدالت را برای افتتاح حساب جدید خلاف قانون اعلام کرد و گفت: برای برخورداری مشمولان از سود سهام عدالت، نیاز به افتتاح حساب جدید نیست و می توان شماره شبای هر حسابی را وارد سامانه کرد.

«جعفر سبحانی» افزود: هر فرد ایرانی مشمول سهام عدالت می تواند شماره شبای حسابی که در نظام بانکی دارد را وارد سامانه سهام عدالت کند.

وی ادامه داد: در این طرح نیاز به افتتاح حساب جدید نیست، مگر آنکه حساب فرد مشمول در سیستم بانکی مسدود شده باشد و یا اصلا حسابی نداشته باشد.

سبحانی درباره درخواست و اصرار برخی بانک ها از شهروندان برای افتتاح حساب به منظور واریز سود سهام عدالت گفت: سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه های خود چندین بار اعلام کرده است که هیچ بانکی حق ندارد مشمولان را ملزم به افتتاح حساب جدید کند و اگر فرد یک حساب در هر بانکی داشته باشد، می تواند برای آن شماره شبا درخواست کند.

سبحانی با بیان اینکه مردم گزارش هایی در این زمینه به سازمان خصوصی سازی ارسال کرده اند، اظهار داشت: پیگیری ها نشان می دهد که این تخلفات در سطح برخی شعب بانک ها بوده و اینگونه نیست که بانک به صورت سیستمی به شعب دستور داده باشد.

وی ملزم کردن مشتریان بانکی برای افتتاح حساب جدید را خلاف قانون دانست و تاکید کرد: تنها در صورتی فرد باید حساب جدید افتتاح کند که هیچ حسابی در بانک ها نداشته و یا حساب وی به دلایلی مسدود شده باشد.

وی با یادآوری اینکه آخرین ثبت نام های مربوط به سهام عدالت در آذر ماه 94 انجام و پرونده سهام عدالت بسته شد، گفت: اکنون گروه های شغلی متعددی از جمله روستاییان، عشایر، کارمندان دولت، خبرنگاران، کارگران فصلی و خدام مساجد جزء مشمولان سهام عدالت هستند.

وی با یادآوری اینکه پیش از پایان تابستان نخستین مرحله واریز سود مشمولان سهام عدالت انجام می شود، تاکید کرد: برای واریز سود، داشتن شماره شبای حساب بانکی فرد مشمول الزامی است.

راه اندازی مرکز پاسخگویی به پرسش های مردم
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی از راه اندازی مرکز پاسخگویی به سوالات و ابهامات مردم در این سازمان خبر داد و گفت: این مرکز هر روز از 9 صبح تا 7 بعداز ظهر پاسخگوی مردم است و هموطنان می توانند در تماس با شماره 83338 که قابلیت پوشش 90 تماس همزمان را دارد، پرسش های خود را با کارشناسان حوزه سهام عدالت در میان بگذارند.

تایید بیش از 25 میلیون شماره شبای بانکی
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام آمار جدید از ثبت نام های مردم، اظهار داشت: از 30 فروردین تاکنون حدود 35 میلیون نفر به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده اند که از این میزان 28 میلیون شماره شبای خود را در سامانه ثبت کرده اند.

سبحانی با یادآوری اینکه شماره شبای بیش از 25 میلیون مشمول تایید شده است، گفت: از زمان ثبت شماره شبا 2 هفته زمان نیاز است تا شماره اعلامی در سیستم بانکی تایید شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت شماره شبای بانکی پس از بررسی در سیستم بانکی به صورت پیامک به مشمول اعلام می شود، افزود: در صورتی که حساب متعلق به فرد مشمول نباشد و یا حساب اعلامی مسدود شده باشد، شماره شبا تایید نمی شود که در قالب یک پیامک به فرد اطلاع داده می شود.

به گزارش ایرنا، سامانه سهام عدالت با هدف اطلاع هموطنان از صورت حساب خود و نیز دریافت شماره شبا برای واریز سود سهام از اسفند ماه پارسال به نشانی اینترنتی www.samanese.ir آغاز به کار کرده است.

مشمولان می توانند با مراجعه به شعبه بانک های عامل، استفاده از دستگاههای خودپرداز بانکی یا از طریق اینترنت بانک و تلفن بانک شماره شبای 24 رقمی حساب های خود را دریافت کنند.

10 سال مهلت قانونی برای اینکه از محل سود سهام عدالت، بدهی مشمولان بابت خرید سهام پرداخت شود، به پایان رسیده و برای هر فرد 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) سهم اختصاص یافته است.

در این 10 سال، از محل سود سهام عدالت مقداری سود به خزانه واریز شده و اکنون با پایان مهلت 10 ساله، سهام قابل واگذاری است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین