|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۶۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
قبل از انقلاب مجلس شورای ملی یک مجلس تشریفاتی بود و به نوعی بود و نبودش برای کسی فرق نمی کرد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اصرار حضرت امام (ره) مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و جای شورای عالی انقلاب را گرفت.
اعضای شورای شهر تهران به برخی مسائل مطرح شده اعم از رفتن معاون شهردار،شفاف سازی استخدام‌ها و... نکاتی را مطرح کردند.

 مهدی چمران در سیصد و چهل و هشتمین جلسه شورا گفت: همانطور که هیات نظارت مجلس و فرمانداری وعده داده بودند قرار است امروز 10 درصد بازشماری صندوق های اخذ رای آغاز شود.
وی ادامه داد: ما هیچ نگاهی به نتیجه نداریم اما همواره تاکیدمان بر این بوده که به اصل انتخابات خدشه ای وارد نشود و تنها مر قانون اجرا شود.

چمران در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی گفت : 7 خرداد سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب مجلس شورای ملی یک مجلس تشریفاتی بود و به نوعی بود و نبودش برای کسی فرق نمی کرد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اصرار حضرت امام (ره) مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و جای شورای عالی انقلاب را گرفت.

چمران ابراز امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی همواره در جایگاه واقعی خود باشد همانطور که تاکنون مایه فخر و مباهات جمهوری اسلامی ایران بوده است .

چمران همچنین با اشاره به 6 خرداد سالروز رحلت شیخ الرییس ابوعلی سینا گفت: ابو علی سینا پزشک ، فیلسوف و ریاضیدان بزرگ اسلامی که مایه افتخار ایرانیان بوده که بسیاری از کتب و نوشته های او به عنوان مراجع دانشگاهی در اروپا تدریس می شود. .

همچنین محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست گفت: در گراما گرم فاجعه پلاسکو، بحث انتقال شهروند به بانک شهر مطرح شد بدون آنکه ما اطلاعی از املاک و دارایی ها و یا قیمت برند شهروند داشته باشیم .
وی ادامه داد : از این رو معاون شهردار آقای امانی می بایست گزارشی از نحوه واگذاری شهروند به بانک شهر به شورا ارائه دهند.

شهرداری در مورد جذب نیرو شفاف سازی کند

همچنین محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی در  سیصد و چهل و هشتمین جلسه شورا با اشاره به اخباری مبنی بر جذب نیرو در شهرداری تهران گفت: خبرهای گوناگونی پیرامون جذب نیرو از سوی شهرداری تهران شنیده می شود. فارغ از صحت و سقم این اخبار شهرداری تهران می بایست هر چه سریعتر در این زمینه شفاف سازی کند.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود : برخی تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در شهرداری پیرامون پروژه ها و دارایی های شهر بدون اطلاع شورا صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پردیس متروی تهرانپارس با مساحت چندین ده هکتاری خود یکی از دارایی های ارزشمند شهر به شمار می رود و می بایست پیرامون آن در شورا تصمیم گیری شود. در چنین مواردی که دارایی های شهر در ازای مطالبات به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار می شود می بایست هم شورای شهر فعلی و هم شورای شهر آتی در جریان قرار گیرند.

اگر شهرداری نمی تواند به وظایفش عمل کند بگویید تا شورا آن را اعلام کند

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، حبیب کاشانی نایب رئیس کمیسیون بودجه  در سیصد و چهل و هشتمین جلسه شورا با انتقاد از عملکرد برخی از شهرداران مناطق گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به اتمام رسید، مردم انتخاب خود را داشته اند اما چرا برخی به گونه ای رفتار می کنند که گویی اتفاقی در شهرداری رخ داده است .

وی ادامه داد: ما به عنوان اعضای شورا و نیز مدیران شهرداری باید تا لحظه ای که در جایگاه خود هستیم نسبت به انجام وظایفمان کوشا باشیم و تا آخرین لحظه برای کسب روزی حلال تلاش کنیم .

کاشانی با اشاره به عدم حضور شهردار منطقه 19 در جلسه ملاقات مردمی روز چهارشنبه گفت : در جلسه ملاقات مردمی روز چهارشنبه متاسفانه شهردار منطقه 19 در شهرداری منطقه حضور پیدا نکرد و این در حالی بود که برخی از شهرداران مناطق دیگر نیز در محل کار خود حاضر نبودند و نسبت به برگزاری جلسه ملاقات مردمی بی تفاوت .
خزانه دار شورا افزود : این رویه نادرستی است و اگر شهرداری و مدیرانش نمی توانند به وظایفشان عمل کنند بگویند تا شورا این امر را اعلام کند.

از عدم اطلاع رسانی صحیح روابط عمومی شهرداری تهران تا بد اخلاقی های رسانه ای و سیاسی

براساس این گزارش سیصدو چهل و هشتمین جلسه شورا در حالی آغاز شد که اعضای شورا نسبت به برخی برخی سخنان ناروا که به معاون شهردار تهران اطلاق شده گلایه داشتند بگونه ای که پرویز سروری با ناجوانمردانه خواندن این تخریب ها گفت: چطور راضی می شویم برای امیال سیاسی دیگران را تخریب کنیم .

وی با بیان اینکه  آقای شریفی از سال قبل درخواست استعفا به واسطه بیماری فرزندشان داده بودند. وی حتی چندین بار با من درد دل کرده بود که نمی تواند وظیفه پدری خود را به واسطه انجام وظیفه محوله در امور شهر انجام دهد، افزود : در چنین شرایطی چرا این بی تقوایی ها را انجام می دهیم . من تعجبم از افرادی است که ادعای ایمان و تقید دارند .

در ادامه اسماعیل دوستی نیز گفت: آنان که اینگونه نسبت به تخریب دیگران اقدام می کنند سقوطشان حتمی است و  ایجاد این شایعه ها یک بد اخلاقی رسانه ای بوده چراکه شریفی قبل از انتخابات به من اعلام کرده بود که چه پیروز انتخابات شوند و چه نشوند رفتنش از شهرداری حتمی است.

محمد سالاری نیز این امر را ناشی از عدم اطلاع رسانی صحیح روابط عمومی شهرداری تهران دانست و گفت : اطلاق این امور به یک جریان فکری و سیاسی کار درستی نیست همچنانکه در این موضوع این خود شهرداری بوده که کم کاری کرده و عدم اطلاع رسانی صحیح روابط عمومی شهرداری مشهود است و  در شرایطی که شهردار تهران در انتخابات پیروز نشده پیش آمدن سفر خارجی به طور حتم شائبه برانگیز است و دقیقا در چنین شرایطی این وظیفه روابط عمومی شهرداری تهران بوده که اطلاع رسانی کند.

در پایان به پیشنهاد مهدی چمران و مرتضی طلایی رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد تقدیر نامه از سوی اعضای شورا به پاس زحمات عیسی شریفی معاون شهردار تهران تقدیم وی شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین