|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۶۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
در میان هیاهوی انتخابات، بین رنگ‌ها و حزب‌ها و شعارها، میان تنش‌ها و شلوغی و همهمه رأی دهندگان؛ عده‌ای پرشورتر هستند، پررنگ‌ترند، شعار و صدایشان بلندتر است، نفس‌شان چاق‌تر است. کسانی که با شور و نشاط بیشتری در این امر شرکت می‌کنند.
 در میان هیاهوی انتخابات، بین رنگ‌ها و حزب‌ها و شعارها، میان تنش‌ها و شلوغی و همهمه رأی دهندگان؛ عده‌ای پرشورتر هستند، پررنگ‌ترند، شعار و صدایشان بلندتر است، نفس‌شان چاق‌تر است. کسانی که با شور و نشاط بیشتری در این امر شرکت می‌کنند. جوانانی که به تازگی به سن قانونی رسیده‌اند و برای اولین بار رأی و نظرشان مورد اهمیت واقع می‌شود، عده‌ای که با هیجان، اولین تأثیر خود را بر سرنوشت کشور می‌گذارند اینها همان به اصطلاح "رأی اولی‌ها " هستند.

خبرنگار ایسنا، پای صندوق‌های رأی می‌رود و به گفت و گو با این جوانان می‌نشیند تا انتخابات را از دید رأی اولی‌ها به قلم تحریر در آورد. رأی اولی‌هایی که هرکدام دیدگاه خود را دارند. برخی برگرفته از تفکر، برخی به تقلید از والدین و اطرافیان و برخی نیز دستخوش شعارها و جو انتخابات شده‌اند و پاسخ‌های جالبی به سؤالات می‌دهند.

پویا وفایی، جوان رای اولی در خصوص انتخابات میگوید: خوشحالم نقشی در بهبود اوضاع کشور داشته باشم. مطمئناً به کسی رأی می‌دهم که بتواند به وظایف ریاست جمهوری بهتر عمل کند. از این که اولین رای را می‌دهم و می‌توانم به عنوان یک ایرانی به وظیفه‌ام عمل کنم و از کاندیدای مورد علاقه‌ام حمایت کنم خوشحال هستم.

او می افزاید: رییس جمهور باید به وعده‌هایی که داده است عمل کند، وعده‌های دروغین ندهد و اختلاس، رانت خواری و اختلاف طبقاتی را در کشور کم کند.

وفایی در پاسخ به این پرسش که ملاکش برای رای دادن به کاندیداهای شورای شهر چیست، می گوید: بر اساس لیست های منتشر شده و کسانی که شناختی از آنها داشتم و تصور می‌کردم که می‌توانند بهتر این وظایف را انجام دهند، رأی دادم. منتخبان شورای شهر باید صدای مردم را به مسئولان شهری برسانند.

او می گوید: منتخبان فراموش نکنند که چرا در شورا حضور دارند و وظیفه‌شان چیست. این حداقل کاری است که نمایندگان شورای شهر می‌توانند انجام دهند تا خواسته‌های مردم را به مجلس و شورای شهر برسانند.

محدثه امیری رأی اولی دیگری است که به همراه پدرش به میدان نقش جهان آمده است و می‌گوید: هدفم از رای دادن این است که وضعیت کشور را تغییر دهم و برای تغییر آمده‌ام.

وی ادامه می دهد: انتظار دارم کسی که رئیس جمهور می‌شود تورم را بیشتر کاهش دهد، بازار کار را رونق بخشد و بتواند چرخ اقتصاد را همچنان بچرخاند.

امیری ملاک رای دادن به کاندیداهای شورای شهر را متدین بودن عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: انتظارم از منتخبان شورای شهر رسیدگی به وضع شهر است. امید وارم کسانی که رأی می‌آورند به وعده‌های خود عمل کنند و دروغ نگویند.

رای می‌دهم تا رئیس جمهور به وعده‌هایش عمل کند

ریحانه کیانی، دانشجوی حسابداری است او می گوید: رأی می‌دهم تا شخصی که رئیس جمهور می‌شود به وعده‌هایش عمل کند. از اینکه برای نخستین بار رای دادن را تجربه می‌کنم حس غرور و بزرگ شدن دارم. خوشحالم که می‌توانم، انتخاب کنم که زمام امور کشور را چه کسی در دست بگیرد.

او در پاسخ به این پرسش که ملاکش برای رای دادن به کاندیداهای شورای شهر چیست، می افزاید: شناختی از کاندیداها ندارم چرا که به جز کاغذها و بنرهای متری در شهر از آنها چیزی نمی‌دانم و آنها را نمی‌شناسم. نمی‌دانم وظایف و حیطه اختیارات شورای شهر چیست؟ و منتخبین شورا قادر به انجام چه کارهایی هستند. بر اساس آنچه که پدر و مادرم رای دادند من هم همان رای را دادم.

اصفهان همچنان جای پیشرفت دارد

رامین محمدی، دانشجوی ترم دو رشته برق می گوید: خیلی خوشحالم که می‌توانم در این امر بزرگ و کشوری نقشی داشته باشم و امیدوارم به موفقیتی که می‌خواهیم دست یابیم.

این جوان رأی اولی ادامه می دهد: پیشرفت کشور به جوانان به ویژه دانشجویان بستگی دارد و برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و دوست داریم که کشورمان را در درجات بالای علمی ببینیم. بنابراین انتظار ما از منتخب ریاست جمهوری این است که به وضع دانشجویان توجه بیشتری داشته باشد و مشکلات آنها را رفع کند.

وی افزود: برای رای دادن در شورای شهر پیرو افراد با تجربه  و خانواده‌ام بوده‌ام. از وضعیت اصفهان راضی هستم ولی همچنان جای پیشرفت وجود دارد. شورای شهر باید همچنان برای بهبودی وضعیت اصفهان تلاش کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین