|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۵۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
حذف تصویر آیت‌ا... از مستند روحانی نشان از واهمه برخی از تاثیرگذاری آن مرحوم در انتخابات دارد، چرا که ایشان پیش از رحلتشان بارها به‌صورت علنی همگان را به حمایت از روحانی و رأی‌دادن به او دعوت کرده بودند.
 دومین مستند انتخاباتی حسن روحانی هم سانسور شد؛ مانند مستند اول! از آنجا که مستند دوم تقریبا همان مستند اول به اضافه بخش‌هایی جدید است، تمامی بخش‌هایی که در مستند اول سانسور شده بود، دوباره حذف شده و برخی موارد دیگر هم که به مستند دوم برای پخش اضافه شده بود، از این فیلم حذف شده است. موارد حدفشده از مستند دوم عبارتند از: بخش‌هایی از سخنرانی‌های اخیر روحانی در ارومیه، همدان و کرمانشاه، و عکسی از حسن روحانی که در کنار آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی و بزرگان اصلاحات نشسته است (این عکس مربوط به افطاری رمضان سال 1392 بوده که تاکنون منتشر نشده است). کسانی که دیروز به‌صورت زنده یا حضوری برنامه سخنرانی حسن روحانی در ورزشگاه شیرودی تهران را دیده‌اند، قبل از آن کلیپی را مشاهده کردند که در آن بخشی از قسمت‌های سانسورشده مستند دیشب دیده می‌شد؛ بخصوص عکس افطاری روحانی در کنار هاشمی و بزرگان اصلاحات که بسیار جلب توجه کرد.

نتیجه حدف بخش آیت‌ا... هاشمی

 حذف تصویر آیت‌ا... از مستند روحانی نشان از واهمه برخی از تاثیرگذاری آن مرحوم در انتخابات دارد، چرا که ایشان پیش از رحلتشان بارها به‌صورت علنی همگان را به حمایت از روحانی و رأی‌دادن به او دعوت کرده بودند. کسانی تصور می‌کند با حذف تصویر آیت‌ا... هاشمی، مردم او و سخنانش را فراموش خواهند کرد، اما در حقیقت عکس این اتفاق رخ می‌دهد و عطش جامعه برای عمل به خواست آیت‌ا... بیشتر خواهد شد.

هدف پنهان اما آشکار

مشخص نیست که چرا برخی در عین حال که می‌دانند مستند به‌طور کامل در شبکه‌های مجازی ستاد روحانی منتشر می‌شود، در پی حذف مستندهای روحانی هستند و از اعتبار خود می‌کاهند. در همین راستا یک فعال رسانه‌ای با بیان اینکه جانبداری در انتخابات یک امر نهادینه در برخی بخش‌هایی است که اتفاقا باید بی‌طرف باشند و بر بی‌طرفی آنها در انتخابات تاکید شده، اعلام کرد: مشخصا از انتخابات 76 به این سو شاهد آن بودیم که بخش از مسئولان که به اصولگرایان و بعضا دلواپسان نزدیک هستند، با چنین رفتاری شائبه‌های رفتار جناحی را برای عموم مخاطبان ایجاد می‌کنند، چرا که رفتار متعصبانه از دلواپسان امری بدیهی است. عبدا... ناصری تصریح کرد: اگر صدا و سیما دچار رفتارهای جانبدارانه شود، بی‌تردید اعتماد مردم کم‌کم از بین می‌رود و به‌جای آن به سمت شبکه‌های مجازی رفته و مهم‌تر از آن جذب شبکه‌های ماهواره‌ای می‌شوند. باید به‌یاد داشت که صداوسیما می‌تواند تاثیر بسزایی بر افکار عمومی داشته باشد.

منبع:آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین