|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۵۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
عربستان در سایه شکست‌های مستمر در جبهه‌های مختلف یمن، اکنون ستون پنجم خود را برای ایجاد شکاف در داخل یمن به کار گرفته است.
 عربستان در سایه شکست‌های مستمر در جبهه‌های مختلف یمن، اکنون ستون پنجم خود را برای ایجاد شکاف در داخل یمن به کار گرفته است.

تحلیل‌گران سیاسی بر اساس گزارش‌های به دست آمده، معتقدند، پس از آنکه ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در کلیه طرح‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی و ...خود علیه ملت یمن شکست خورده، اکنون تلاش دارد، راه جدیدی را امتحان کند.

به نوشته پایگاه خبری «النجم الثاقب»، عربستان که با گذشت بیش از 25 ماه از تجاوز به یمن، هنوز دستاورد قابل ملاحظه‌ای نداشته، در تلاش است با ایجاد اختلاف و شکاف در صفوف داخلی یمن، جنگ را به نفع خود تمام کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ائتلاف تلاش می‌کند با پرداخت پول به برخی افراد ضعیف‌النفس در صفوف مقاومت یمن، پروژه ایجاد شکاف در وحدت ملی یمن را اجرایی کند. در میان این افراد، برخی اصحاب رسانه نیز به چشم می‌خورند که به احزابی که مبارزه با دشمن را فراموش کرده‌اند، وابسته‌اند و اکنون بر طبل ایجاد اختلاف و شکاف در صفوف یمنی‌ها می‌کوبند.

گفته می‌شود که برخی از مقامات مسئول در دولت نجات ملی از احزاب مختلف، چشم بر روی این دسته از اصحاب رسانه که با پولهای عربستان، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و وعده‌های توخالی آنها، خود را فروخته‌اند، بسته‌اند.

این در حالی است که «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن، درباره پروژه ستون پنجم عربستان در یمن هشدار داده و گفته بود: دشمنان سعودی و اماراتی به دنبال سلب هویت یمنی‌ها و تسلط بر آن هستند. دشمنان به دنبال شکستن اراده یمنی‌ها و ایجاد یاس و ناامیدی در میان آنها هستند. سعودیها به دنبال به بردگی کشاندن یمنی ها و چپاول منابع یمن هستند. ستون پنجم یمن حقوق ماهیانه از دشمنان سعودی و اماراتی دریافت می کنند.اگر دست اندرکاران با ستون پنجم برخورد نکنند خود ملت یمن با آنها برخورد خواهند کرد.

گزارش‌های به دست آمده از استانهای مختلف شمالی یمن نشان می‌دهد که برخی شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای به طور مستمر با دشمنان یمن در تماسند تا پروژه شکاف و اختلاف در صفوف متحد یمن را اجرایی کنند.

در همین راستا نیز برخی از خبرنگاران وابسته به حزب کنگره مردمی یمن، تلاش دارند با ایجاد هراس در میان شهروندان یمنی، سیاستمداران را به لغو قانون حالت فوق‌العاده متقاعد کنند.

ستون پنجم عربستان در یمن همچنین تلاش می‌کند به مردم یمن القاء کند که قانون حالت فوق‌العاده، یص قانون سرکوب‌کننده است و دستاویزی برای انصارالله است تا مخالفانش را پشت میله‌های زندان بیاندازد. کما اینکه تا حدودی نیز در این امر موفق بوده‌اند و با داستان‌سرایی‌های متعدد، آتش شادی ملی یمن از اعلام قریب‌الوقوع اجرای قانون فوق‌العاده در این کشور را خاموش کرده‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین