|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱
کد خبر: ۱۵۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
براساس جدیدترین گزارش منتشر شده سالانه بیش از 12هزار کشاورزان وکارگران بخش کشاورزی در هند به علت خشکسالی و ناتوانی در پرداخت وام های دریافتی از بانک ها و موسسات مالی خودکشی می کنند.
 براساس جدیدترین گزارش منتشر شده سالانه بیش از 12هزار کشاورزان وکارگران بخش کشاورزی در هند به علت خشکسالی و ناتوانی در پرداخت وام های دریافتی از بانک ها و موسسات مالی خودکشی می کنند.

به گزارش ایرنا،دولت هند روز چهارشنبه در گزارشی به دادگاه عالی این کشور اضافه کرد از سال 2013 به طور متوسط هر سال 12هزار کشاورز خودکشی کرده اند.

این گزارش پس از درخواست دادگاه عالی هند از دولت و طرح شکایت سازمان های غیر دولتی در خصوص بی توجهی در حفاظت از کشاورزان به دادگاه ارائه شده است.

در بخشی از گزارش دولت هند به دادگاه عالی آمده است به رغم تلاش دولت برای بهبود شرایط کشاورزان در سال 2015 میلادی درمجموع 12هزار و602 کشاورز دست به خودکشی زده اند که هشت هزار نفر کشاورز و بقیه کارگران این بخش بوده اند.

درادامه این گزارش با اشاره به خودکشی 133 هزار و 623 نفر در سال 2015 در هند تصریح شده است 9.4 درصد از خودکشی ها به کشاورزان اختصاص دارد.

براساس این گزارش ، ایالت های مهارشترا با چهار هزارو 291 ،کارناتاکا بایک هزار و569 وتلانگانا با یک هزار و 400مورد به ترتیب بیشترین تعداد خودکشی کشاورزان را داشته است.

دولت هند تاکنون بارها از سوی گروههای غیر دولتی فعال در حوزه اجتماعی به دلیل ناتوانی در کاهش آمار خودکشی و بهبود وضعیت کشاورزان مورد انتقاد قرار گرفته است.

براساس آمار منتشر شده توسط دولت ،حدود 80 درصد از موارد خودکشی کشاورزان در هند به دلیل ناتوانی آنها در پرداخت وام های بانکی صورت می گیرد.

از بین رفتن محصول ،مشکلات خانوادگی و بیماری از دیگر دلایل خودکشی کشاورزان عنوان شده است .

دولت های هند پس از گذشت چند دهه تاکنون موفق به کاهش خودکشی کشاورزان نشده اند.

دولت نارندرا مودی 80 روز پس از روی کارآمدن ،وعده اصلاح قوانین برای کاهش خودکشی را در دستور کار خود قرار داد.

زندگی 60 درصد از مردم هند بطور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق کشاورزی تامین می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین