|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
»
کد خبر: ۱۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
نایب رئیس مجلس در حاشیه مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: لایحه بودجه فردا به صحن نمی‌آید.
محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه همایش رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا که امروز (دوشنبه 7 بهمن‌ماه) در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره در دستورکار قرار گرفتن لایحه بودجه در صحن علنی مجلس گفت: لایحه بودجه فردا به صحن مجلس نمی‌آید و شاید چهارشنبه در دستور کار باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم در پاسخ به سوالی درباره زمان نهایی نشست مشترک دولت و مجلس افزود: زمان پیشنهادی مجلس سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه بود که به دلیل همزمانی با برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد موافقت دولت قرار نگرفت و لذا بعداً درباره زمان برگزاری نشست مشترک تصمیم‌گیری خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره سخنان رئیس جمهور در نشست مجمع جهانی اقتصاد در لاووس سوئیس در زمینه سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها و ایران تصریح کرد: سخنرانی‌ها می‌توانند نقش موثری در توسعه و پیشرفت سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد، اما باید در عمل زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی را مهیا کنیم. همانگونه که ما در دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران توانستیم در عمل پاسخ یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی و دیگر کشورهای غربی را بدهیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حقوق بشر در آمریکا گفت: سخنان مقامات آمریکایی درباره دموکراسی و حقوق بشر مضحک و تأسف‌آور است، چرا که در طول دوره‌های گذشته به‌خصوص در پایان جنگ جهانی اول و بعد از آن حقوق انسان‌ها در آسیا، آفریقا و خاورمیانه توسط قدرت‌ها پایمال شده است و مردم این مناطق بیشترین آسیب‌ها را از کشورهای غربی دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه الان دوره‌ای است که قدرت‌ آمریکا به شدت افول کرده است، ادامه داد: نمونه آن هزینه‌های بالایی است که آمریکا در جنوب‌غرب آسیا برای لشگرکشی به عراق متحمل شد. آمریکایی‌ها در حالی که با دو لشگر زرهی و یک تریلیون دلار هزینه وارد منطقه شدند، با دست تهی و با تحمل خسارت‌های شکننده به کشور خود برگشتند.

ابوترابی همچنین به شکست آمریکا در مقابله با جبهه مقاومت اسلامی در خاورمیانه اشاره و تصریح کرد: آنها برای آنکه در جبهه مقاومت اسلامی در منطقه ما شکاف ایجاد کنند، هزینه‌های سنگینی متقبل شده و چندین جنگ با حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین و در حال حاضر نیز در سوریه به راه انداخته‌اند، ولی هیچ نتیجه‌ای برای آنها در پی نداشت که این نشان می‌دهد آمریکا در حال افول است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به بیش از 3 دهه دفاع انقلاب و نظام اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از حقوق مسلمانان و ملل مستضعف جهان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران راه را برای بیداری ملل مسلمان هموار کرده است و در سایه این تلاش‌های جمهوری اسلامی، شعارهای دروغین غرب همچون حقوق بشر، خلع سلاح هسته‌ای و دموکراسی به پایان عمر خود رسیده است.

ابوترابی با اشاره به تجهیز رژیم اشغالگر قدس از سوی غرب به بیش از 200 کلاهک هسته‌ای افزود: ملل مسلمان و مردم دنیا دیگر تحمل شعارهای پوشالی غرب را ندارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات مجلس در دفاع از حقوق بشر و پیگیری حقوق ملل مستضعف جهان، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با انجام برخی فعالیت‌های سیاسی مانند تشکیل اتحادیه بین‌المجالس اسلامی و نیز اتحادیه مجالس آسیایی با حضور بیش از 40 کشور آسیایی به دفاع از حقوق ملت‌ها و مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها شده است.

وی به قطع‌نامه پایانی اتحادیه مجالس آسیایی که مورد توافق همه کشورهای عضو این اتحادیه است، اشاره کرد و ادامه داد: باید برای ارتقای سطح آگاهی ملت‌ها پافشاری کنیم چرا که مردم دنیا با واقعیت‌های اتفاقات جهان آشنا شده‌اند و جهانی که در حال شکل‌گیری از کشورهای برآمده از خواسته‌های ملت‌ها است، مواجهند.

منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین