|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۵۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رای مردم در کشور ما رای تشریفاتی نیست؛ رای واقعی است.
 حجت الاسلام ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رای مردم در کشور ما رای تشریفاتی نیست؛ رای واقعی است.

رئیسی عصر دوشنبه در گفت و گوی رادیویی خود، انتخابات ریاست جمهوری را انتخابات مهمی خواند و افزود: امروز کشور به مدیریتی نیاز دارد که تجربه مدیریتی داشته باشد و به دور از جناح بندی های سیاسی و گروه بندی های مرسوم و بگو مگوها پا به عرصه انتخابات بگذاریم.

وی با بیان این که نمی خواهم منکر زحماتی که کشیده شده است شوم افزود: زمینه های اشتغال و کار و کارآفرینی در کشور وجود دارد و می توان تلاش کرد که کشور را از بحران فقر مطلق و بیکاری نجات داد.

رئیسی تاکید کرد: رکود قفلی است که باید با کلید حضور مردم باز شود.

این نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: ما برای اداره کشور به یک نظام اداری نیازمندیم که از سلامت لازم برخوردار باشد.

وی افزود: اگر از امضاهای طلایی درست استفاده شود و به بخش خصوصی امکان دهد و با سلامت انجام شود بسیاری از فساد اداری ما حل می شود.

رئیسی گفت: بحث فساد اقتصادی در کشور امروز در کشور فراجناحی شده است؛ مردم می گویند ما خسته شدیم این مساله را حل کنید. راه حلش این است که کشور پا جلو بگذارد و بسترهای فساد را حل کند و به مردم اطمینان دهد.

این نامزد ریاست جمهوری افزود:‌ مردم می گویند دزد را بگیرید و فساد را حل کنید؛ این برای مردم اطمینان بخش است.

رئیسی تاکید کرد: بنا داریم ساختارهای فسادزا و گلوگاه های فساد را کاملا از بین ببریم که این ها هم شناسایی شده اند و هم نسبت به آن باید اصلاحات لازم انجام و به مردم اعلام شود.

وی افزود: در هر کدام از اجزای دولت، شرکت های دولتی، وابستگان و پیوستگان دولتی قبل از هر چیزی اگر فساد دیده شد دولت باید وارد عمل شود.

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: آنچه مرا واداشت که در این عرصه حضور پیدا کنم مواجهه با مشکلات اقتصادی است که مردم با آن گریبان‌گیر هستند. نیاز به مدیریتی بود که هم تجربه داشته باشد و هم فارغ از گروه‌بندی های سیاسی و بگو مگوها باشد.

رئیسی اظهار داشت: علی‌رغم تلاشی که همه دولت‌ها کرده‌اند ما با وضعی مواجه هستیم که برای هیچ‌کس قابل تحمل نیست. باید تغییری به نفع مردم در زمینه اجتماعی و اقتصادی صورت گیرد.

وی افزود: ما شاهد آن هستیم که محرومیت در روستا، در شهر و حاشیه شهرها کار را به جایی رسانده که درامد برخی فقط یارانه‌ها یا مبالغی است که سازمان‌های حمایتی پرداخت می‌کنند.

رئیسی ادامه داد: کشور ما منابع، ثروت، نیروی کارآمد و جوان کم ندارد. می‌توان با مدیریت فقر مطلق را ریشه‌کن کرد.می توان مساله اشتغال، مسکن، بیمه و.. را حل کرد.

وی با بیان این که ما باید ۱۲ درصد بیکاری را طبق قانون به ۸ درصد کاهش دهیم اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های خالی، با اشتغال می‌توان این کار را رقم زد.

رئیسی همچنین با اشاره به این که یکی از بهره‌هایی که امروز دنیا از فضای مجازی می‌برد بحث ایجاد اشتغال است گفت: زمینه‌های ایجاد اشتغال و کار و کارآفرینی در کشور وجود دارد.

رئیسی ادامه داد: رکود قفلی است که می‌تواند با حضور مردم باز شود. من نمی‌خواهم زحمت‌های کشیده‌شده را منکر شوم اما پدران و مادرهایی هستند که خجالت‌زده‌اند.ما دولت کار و کرامت را مطرح کردیم تا دیگر خجالتی وجود نداشته باشد و همه کرامت داشته باشند. این شعار نیست و کاملا قابل تحقق است.

وی با بیان این که رفع مشکل مسکن و بیکاری و فقر کاملا دست‌یافتنی است افزود: امروز مساله ازدواج یکی از دغدغه‌هاست؛ از جوان می‌پرسیم چرا ازدواج نمی‌کنی؟ می‌گوید کار ندارم. از خانم می‌پرسیم چرا می‌خواهی از همسرت جدا شوی می‌گوید شغل ندارد و زندگی را تامین نمی‌کند. با اقداماتی می‌شود کاری کرد که کار رونق بگیرد. ما برای اداره کشور نیازمند یک سیستم اداری هستیم که فساد اداری نداشته باشد. حتما در سلامت اداری می‌تواند قانون اجرا شود و این برنامه‌ها تحقق پیدا کند.

این نامزد ریاست جمهوری با بیان این که ما در کشور مشکل قانون نداریم، مشکل اقدام و عمل داریم گفت: بحث فساد فراجناحی شده. این دولت می‌آید و می‌گوید دولت قبلی، دولت قبلی می‌گوید دولت پیشین. مردم خسته شده‌اند و می‌گویند نگویید «دزد، دزد»، بروید دزد را بگیرید.

رئیسی افزود: ما بنا داریم در دولت کار و کرامت ظرف ۶ ماه به مردم اقداماتی که در حوزه اصلاح نظام اداری صورت گرفته را اطلاع دهیم. وقتی فساد دیده شد، قبل از هر چیز خود دولت باید اقدام کند نه اینکه روزنامه‌ها بنویسند و دولت واکنش نشان دهد.

وی گفت: اگر بخواهیم با فساد اقتصادی مقابله کنیم باید نظام بانکی و پولی اصلاح شود و تسهیلات درست داده شود.

وی ادامه داد: باید دولت به جای تصدی اقتصاد، اداره اقتصاد را دست بگیرد و بخش خصوصی توانمند شود. برخی از خصوصی‌سازی‌ها که صورت گرفته واقعی نبوده است. باید در جهات نظام اقتصادی کشور با استفاده از فضای مجازی به نوعی از شفافیت برسیم که قراردادها و اقدامات دولت پشت ویترین قرار بگیرد و نقد شود و محرمانگی پایان یابد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اینکه هر روز مردم گرفتار موسسه‌هایی مانند ثامن‌الحجج و کاسپین و غیره شوند و اجتماعات رقم بزنند پرسش می‌شود که چطور این اتفاق‌ها می‌افتد و آیا مسئولان خبر نداشتند؟! اینکه دستگاه قضا بیاید و برخورد کند و احیانا متخلف را زندانی کند دردی از مردم دوا نمی‌شود و پول آن‌ها برنمی‌گردد. مگر مومن چندبار از یک سوراخ گزیده می‌شود. این از بی توجهی خود اوست.

رئیسی با بیان این که باید دست کشاورز را گرفت و از آن حمایت کرد، گفت: در این وسط بیشترین سهم را دلال ها می برند. باید تولید کننده به حقش برسد و مصرف نیز عادلانه باشد.

وی کشورمان را کشور پرآب دانست و تاکید کرد: مشکل، ضعف مدیریت است. خاک و آب در ایران داریم و کشور می تواند مشکل آب نداشته باشد.

رئیسی با اشاره به این که نباید نگاه ها فقط به کشاورزی معطوف بشود، تصریح کرد: باید به معدن، صنعت و صنایع نیز فکر کنیم. در برخی شهرها کلنگ فولاد زدیم و کارخانه تاسیس کردیم. این درست نیست.کارخانجات باید در مسیر رودخانه ها باشند.

وی گفت: برخی اقدامات بدون در نظر گرفتن کارشناسی انجام شده است. اگر صنایع در کنار دانشگاه باشد رشد و پیشرفت خواهیم داشت. آموزش عالی باید با صنایع کشاورزی پیوند داشته باشد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سیاست خارجی به این موضوع بی تفاوت نباشد. همه سفرا حس اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی با بیان این که حاشیه نشینی باید ساماندهی و مرتفع شود، اظهار داشت: همه دستگاه ها در ساماندهی حاشیه نشینی مسئول هستند.همه باید زندگی با کرامت داشته باشند یعنی حق همه شهروندان حفظ بشود.

رئیسی بر رفع فقر و فضای کسب و کار تاکید کرد و گفت: این یک ضرورت اجتماعی است که باید دنبال بشود.

وی به آثار سوء مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: در ایران که مواد مخدر تولید نمی شود بلکه به کشور وارد می شود چرا نباید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد. باید ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالانه عمل کند. شوراهای عالی در این قضیه ورود کنند. اعتیاد عوامل متعدد دارد. نباید به علل آن که از جمله طلاق باشد بی تفاوت شد. این ها به هم پیوسته هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای ریشه کردن مواد مخدر و اعتیاد بر عزم عملی و نه فقط در نامه نگاری تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه کار میدانی کرد. طلاق و اعتیاد در شان ملت ایران نیست.

رئیسی به مساله زنان اشاره کرد و افزود: رفع محرومیت، منزلت و حفظ شان دختران از برنامه های دولت من است یعنی مسکن، تفریح و شغل باید برای زنان فراهم شود. باید جامعه بانوان نشاط داشته باشد.

وی با بیان این که زنان خانه دار باید مورد حمایت واقع شوند، اظهار داشت: زنان روستایی و عشایر که دسترنج و آثار تلاش آن ها در سفره همه شهروندان است، باید از بیمه های حمایتی برخوردار باشند.

وی از ارتقای طرح سلامت خبر داد و گفت: برای ارتقای طرح سلامت، پزشک خانواده و نظام نوین ارجاع داشته باشیم تا طبقات مختلف از این طرح برخوردار باشند.

رئیسی با اشاره به این که ما هر جا به جوانان اعتماد کردیم ضرر نکردیم، گفت: نباید اجازه بدهیم تحصیلکرده های ما اتاق فکر کشورهای دیگر باشند و نقش ایفا کنند.

وی در بخشی از سخنان خود به ورزش اشاره کرد و گفت: توسعه ورزش، همگانی، حرفه ای و قهرمانی از برنامه های دولت من و توسعه این ها نشانه سلامت جامعه است و ورزش می تواند اشتغال زا هم باشد.

وی به افزایش تولید در کشور و حمایت از کارآفرینی تاکید و خاطر نشان کرد: باید از کارگر تولید کننده و سرمایه گذاری حمایت کرد و اجاز نداد از کشور فرار کنند و باید زمینه برای سرمایه گذار داخلی فراهم بشود.

رئیسی با بیان این که مالیات را باید کمتر کنیم، گفت: در این صورت مردم در جایگاه تولید کننده برتر حرف اول را می زنند و مالیات را ببریم سراغ کسانی که فرار می کنند.

وی تصریح کرد: نقدیندگی در کشور سه برابر شده است که اگر در تولید استفاده نشود ضرر می رساند.

رئیسی رمز موفقیت دولت خود را در انتقاد پذیری دانست و گفت: برخی به نظر می رسد حرف های ناصواب می زنند . همگان را به آرامش دعوت می کنم. سخن با انصاف می تواند منشاء پیشرفت باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین