|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵
کد خبر: ۱۵۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
در انتخابات ریاست جمهوری یک نفر انتخاب خواهد شد اما حضور نداشتن افراد عالم، آگاه و نبود اطلاع‌رسانی به موقع، دقیق و درست ممکن است باعث روی کار آمدن افرادی شود که اطلاعات غیرواقعی و وعده‌های نشدنی را به مردم ارائه دادند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صداوسیما باید از میدان دادن به کاندیداها برای تخریب و تخطئه یکدیگر بپرهیزد، خواستار آن شد که جلوی ارائه اطلاعات غلط از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با «خانه ملت» با اشاره به ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت‌های سازمان صداوسیما در خصوص آگاهی بخشی در این عرصه، گفت: صداوسیما اصولاً باید بی‌طرف باشد و بر اساس آنچه که حق و حقیقت است، اطلاعات واقعی را در اختیار مردم بگذارد و طبیعتاً باید جو را به گونه‌ای طراحی کند که مردم جذب شده و به صحنه انتخابات آمده و حضور پیدا کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صداوسیما باید از میدان دادن به کاندیداها برای تخریب و تخطئه یکدیگر بپرهیزد، افزود: صداوسیما باید از پخش حرف‌های کاندیداهایی که اطلاعات غلط می‌دهند، جلوگیری کند چراکه در برخی مواقع، حرف‌هایی که برخی از کاندیداها می‌زنند واقعی و درست نیست و طرف مقابل نیز حضور ندارد؛ درنتیجه منجر به تهمت و افترایی می‌شود و مسئله‌ای را برای اینکه خراب کنند، بزرگ می‌کنند.

پزشکیان با بیان اینکه "کاندیداها باید به جای تخطئه دیگران بنشینند و هدف‌های و برنامه‌های خود را بگویند"، تصریح کرد: مناسب‌تر این است که نقدهای کاندیداها بر اساس اطلاعات درستی باشد نه اینکه برای جمع کردن رأی، مشکلات موجود را به گردن طرف مقابل انداخته یا وعده‌های غیرواقعی و غیر عملی به مردم داده شود؛ صداوسیما نیز نباید این موارد را تبلیغ کند.

وی با بیان اینکه "انتظار می‌رود صداوسیما با رعایت جانب بی‌طرفی و انصاف بتواند کار خود را ادامه دهد"، خاطرنشان کرد: اگر برنامه کاندیداها درست و تاثیرگذار باشد، می‌تواند مردم را به خوبی جذب کند و از طرفی آگاه کردن مردم برای اینکه در صحنه حضور پیدا کنند بسیار مهم است، چراکه سرنوشت آینده کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم، ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری یک نفر انتخاب خواهد شد اما حضور نداشتن افراد عالم، آگاه و نبود اطلاع‌رسانی به موقع، دقیق و درست ممکن است باعث روی کار آمدن افرادی شود که اطلاعات غیرواقعی و وعده‌های نشدنی را به مردم ارائه دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: با آمدن کسانی که اطلاعات غیرواقعی و وعده‌های نشدنی را به مردم ارائه دادند، سرنوشت چهار سال آینده مملکت به دست افرادی خواهد افتاد که با حرف‌های غیرواقعی و نشدنی رأی گرفتند و در چهارسال آینده، کارهایی خواهند کرد که ممکن است مملکت را به سراشیبی ببرند. اصولاً باید کسانی که روی کار می‌آیند، کارشناسانه، عالمانه، با برنامه و مستندات درست بیایند و کاری کنند که بتوانند برای مشکلات و معضلات مملکت، برنامه داشته باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "صداوسیما بیشتر جانب انصاف را رعایت کنند"، خاطرنشان کرد: رسانه ملی نباید خود را به گونه‌ای نشان دهد که این تصویر بوجود آید که اینها (صداوسیما) راست نمی‌گویند؛ باید این تصویر از صداوسیما با روش‌هایی که وجود دارد، اصلاح شود و امیدوارم که بتوانند در این کار موفق باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین