|
|
امروز: پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۵۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
ما بطورقطع به عنوان مسئول حوزه سلامت از گنجانده شدن این بیماری ها جزو بیماری ها خاص، استقبال می کنیم و این مساله را پیشنهاد می دهیم اما مجلس باید آن را تصویب کند.
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق بررسی ها، حدود 40 بیماری وجود دارد که می توانند تعریف بیماری خاص را داشته باشند.

 دکترحسن هاشمی درحاشیه مراسم معرفی سامانه حامی برای بیماران متابولیک درجمع خبرنگاران در انستیتو تغذیه افزود: این بیماری ها برای اینکه خاص تلقی شوند باید اولا در دولت بررسی شده و برآورد اعتبار شوند و سپس در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسند.

وی اظهارکرد: برخی بیماران خاص وجود دارند که هنوز تعریف خاص ندارند اما سالانه یک میلیارد تومان برای آنان هزینه می کنیم بنابراین برای اختصاص بودجه ای به این بیماری ها از سرجمع اعتبارات عمومی کشور و تلقی شدن آن بیماری به عنوان بیماری خاص ، تبعا باید نمایندگان مردم تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: ما بطورقطع به عنوان مسئول حوزه سلامت از گنجانده شدن این بیماری ها جزو بیماری ها خاص، استقبال می کنیم و این مساله را پیشنهاد می دهیم اما مجلس باید آن را تصویب کند.

وزیربهداشت درادامه با اشاره به آغاز بکار سامانه برنامه ریزی، تامین تا تحویل فرآورده های ویژه متابولیک و شیرخشک های رژیمی برمبنای پرونده و نسخه الکترونیک موسوم به سامانه حامی در سراسر کشور گفت: این سامانه برای بیمارانی است که نمی توانند از سبدغذایی معمولی استفاده کنند چون آنزیم های خاصی در بدن آنان وجود ندارد.

هاشمی افزود: بیماران با ثبت نام در این سامانه ، فرآورده های خود را از طریق پست تحویل می گیرند و این سامانه نگرانی حدود 10 هزار خانواده را کاهش داده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین