|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
»
کد خبر: ۱۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در سخنرانی خود در مراسم گشایش چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس، تعامل را نیاز ضروری جهان امروز خواند.
روحانی در این اجلاس سخنان خود را این چنین آغاز کرد: خانم ها و آقایان اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد فرصت مغتنمی است تا با هم اندیشی و تعامل نسبت به مسائل مهم جهانی به بیان نگرانی ها و دلمشغولی های خود پرداخته و با گفت و گو و تبادل نظر جریانی از اندیشه و فکر را پدید آوریم.

وی تاکید کرد که از این منظر به این اجلاس می نگرم و امیدوارم بتوانم پیام دوستی، تعامل و همکاری و همزیستی صلح آمیز ملت خود را به شما رهبران، مسوولان، کارآفرینان و اندیشمندان که از سراسر جهان به اینجا آمده اید منتقل کنم.

روحانی افزود: دیدگاه من نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی، دیدگاه اعتدال است و این درسی است که از اسلام آموخته و در زندگی سیاسی خود نیز عمیقا تجربه کرده ام؛ بر همین مبنا بود که تصمیم به حضور در انتخابات ریاست جمهوری ایران گرفتم تا بتوانم اعتدال و تدبیر را که ویژگی بازر ایرانیان است و رمز موفقیت آنان در طول تاریخ بوده اجرا کنم.

رییس جمهوری گفت: دیدگاه من نسبت به مسایل اجتماعی اقتصادی و سیاسی دیدگاه اعتدال است و این درسی است که از اسلام آموخته و در زندگی سیاسی خود نیز عمیقا تجربه کرده ام.

وی اضافه کرد: برهمین مبنا بود که تصمیم حضور در انتخابات ریاست جمهوری را گرفتم تا بتوانم اعتدال و تدبیر را که ویژگی بارز ایرانیان و رمز موفقیت آنان در طول تاریخ بوده در سطح کشور، منطقه و جهان در حد توانم جاری سازم.

روحانی اظهار داشت: همانگونه که پیش بینی می کردم با لطف الهی، مردم خوب ایران نیز همین مرام را برگزیده و اینک به حق، اجرا و تحقق آن را مطالبه می کنند.

رییس جمهوری گفت: در منطقه وصحنه بین المللی نیز این گزینش ایرانیان با استقبال مواجه شد که نخستین آثار آن را در همین چند ماه حضور دولت تدبیر و امید مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به حوادث و تحولات 6 سال اخیر اقتصاد جهانی گفت: این تحولات نشان داد که هیچکس نمی تواند تنها زندگی کند، هیچ کشوری نمی تواند بی اعتنا به دیگران مسایل خود را حل کند و هیچ بنگاه اقتصادی نمی تواند بدون ایفای مسوولیت اجتماعی خود به رشد پایدار دست یابد وهیچ قدرتی نمی تواند سلطه خود را دایمی بداند.

به گفته وی، جهانی شدن این بار در شکل بحران جهانی اقتصادی نشان داد که همه ما در یک کشتی نشسته ایم و اگر کشتی بانان خردمندی انتخاب نکنیم طوفان به همه ما آسیب می رساند.

دکتر روحانی روز گذشته(چهارشنبه) برای شرکت در این اجلاس به سوییس سفر کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، زنگنه وزیر نفت و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین