|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۵۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
معاون رییس جمهوری آمریکا در جریان بازدید از منطقه غیرنظامی حائل میان کره جنوبی و کره شمالی تاکید کرد که صبر استراتژیک کشورش دیگر به اتمام رسیده است.
 معاون رییس جمهوری آمریکا در جریان بازدید از منطقه غیرنظامی حائل میان کره جنوبی و کره شمالی تاکید کرد که صبر استراتژیک کشورش دیگر به اتمام رسیده است.

مایک پنس در بازدید از این منطقه بی طرف، اعلام کرد که تمام گزینه ها بر روی میز مطرح است و کره شمالی درباره عزم امریکا برای حمایت از متحدانش ذره ای شک و تردید به خود راه ندهد.

شبکه تلویزیونی "KBS" گزارش داد که پدر معاون رییس جمهوری آمریکا در جنگ کره در سالهای 1950ـ 1953 شرکت کرده بود؛ از این رو این منطقه نزد مایک پنس از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

پنس که برای بحث و گفتگو با هوانگ کیو آهین جانشین رییس جمهوری کره جنوبی امروز در سئول بسر می برد، گفت: این امر تاکیدی بر روابط مستحکم میان دو ملت آمریکایی و کره جنوبی است.

دو طرف در این گفتگوها به روابط دوجانبه سیاسی ونظامی و مساله موشکی و هسته ای کره شمالی خواهند پرداخت و پس از آن یک نشست مطبوعاتی مشترک برگزار خواهد شد.

کارشناسان سیاسی کره جنوبی احتمال می دهند که معاون رییس جمهور آمریکا با جانشین رییس جمهور کره جنوبی مساله اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی بر پیونگ یانگ به منظور وادار کردن آن به دست کشیدن از برنامه هسته ای و موشکی خود را بررسی خواهند کرد.

علاوه بر این پنس شیوه و برنامه جدید دولت آمریکا برای حل مشکل شبه جزیره کره را به اطلاع میزبان خود خواهد رساند. همچنین انتظار می رود که دو طرف بر عزم خود به منظور استقرار سامانه ضدموشکی تاد تاکید کنند و از چین بخواهند تا تحریم های اقتصادی اعلام نشده علیه سئول را کنار بگذارد.

به گزارش العالم، یادآور می شود که تنش در شبه جزیره کره از ابتدای سال گذشته آغاز شد زمانی که پیونگ یانگ دست به آزمایش اتمی زد و پس از آن یک موشک بالستیکی حامل ماهواره شلیک کرد و در ماه سپتامبر گذشته نیز دست به آزمایش هسته ای دیگری زد و در طول یک سال چندین موشک پرتاب کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین