کد خبر: ۱۵۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
امسال حداقل 5بازیکن تراز اول لیگ برتر یا در بازی با استقلال نیمکت‌نشین شدند یا با شرایطی عجیب به میدان رفتند. این خوش‌اقبالی آبی‌ها تحت تاثیر تدابیر فنی و شاید هم انضباطی مربیان رقیب حاصل شده است. آخرین نفر از این فهرست، فرناندو ده‌خسوس بود که عملکرد نفر جانشین او، صدای خود فراز کمالوند را هم درآورد.
 امسال حداقل 5بازیکن تراز اول لیگ برتر یا در بازی با استقلال نیمکت‌نشین شدند یا با شرایطی عجیب به میدان رفتند. این خوش‌اقبالی آبی‌ها تحت تاثیر تدابیر فنی و شاید هم انضباطی مربیان رقیب حاصل شده است. آخرین نفر از این فهرست، فرناندو ده‌خسوس بود که عملکرد نفر جانشین او، صدای خود فراز کمالوند را هم درآورد.

دو معمای یحیی
اولین برد استقلال در لیگ شانزدهم بلافاصله بعد از داربی رفت تهران برابر ذوب‌آهن به دست آمد. یحیی گل‌محمدی به تهران آمده بود تا استقلال بحران‌زده را شکست بدهد اما این مربی در تصمیمی فوق‌العاده عجیب دوتن از بهترین بازیکنان تیمش را برابر استقلال نیمکت‌نشین کرد. رشید مظاهری که سابقه فوق‌العاده‌ای در سنگربانی مقابل سرخابی‌های پایتخت دارد در آن بازی بیرون نشست تا گلر ذخیره ذوب یک گل بسیار بد بخورد. همچنین آن روز مهدی رجب‌زاده هم به صلاحدید یحیی به میدان نرفت و با وجود گرم کردن پشت دروازه تا دقیقه90، یک دقیقه هم به بازی گرفته نشد.

یک کارت قرمز و یک نیمکت‌نشینی
بعد از پایان بازی گسترش‌فولاد و استقلال، سرمربی تبریزی‌ها به شدت از عملکرد دروازه‌بان گمنام تیمش شکایت کرد. فراز کمالوند حملات تندی به کوروش ملکی انجام داد و البته با قطعیت گفت تا پایان فصل دیگر یک دقیقه هم به این گلر بازی نخواهد داد. خب این وسط سوال مهم این است که چرا در چنین مسابقه حساسی به ده‌خسوس بازی داده نشد؟ گلر برزیلی فصل گذشته بزرگترین پدیده استقلال خوزستان بود و فقط با دریافت 14گل رکوردی عجیب و غریب از خودش به جا گذاشت. ده‌خسوس ابتدای فصل در یک جابه‌جایی بسیار پرحاشیه سر از گسترش‌فولاد درآورد.

 البته ده‌خسوس درخشش فصل قبل را نداشت اما به هر حال کاری کرده که گسترش با تنها با 23گل خورده یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ برتر را در اختیار داشته باشد. این گلر برزیلی سه هفته پیش بازی با صبا را به دلیل محرومیت از دست داد. ملکی در آن مسابقه کلین‌شیت کرد و البته کمالوند هم این گلر جوان را در دو بازی حساس بعدی مقابل تراکتور و استقلال فیکس گذاشت. حالا اما با اعلام فراز، ده‌خسوس هم به ترکیب اصلی بازخواهد گشت. جالب است که این گلر در میانه‌های بازی رفت با استقلال هم کارت قرمز گرفت و از زمین اخراج شد؛ هرچند آن اخراج برای تیمش خوش‌یمن بود و گسترش بازی دو بر صفر باخته را مساوی کرد.

غیبت عجیب رسول
در بازی پایانی نیم‌فصل اول بین سپاهان و استقلال، عبدالله ویسی در تصمیمی عجیب رسول نویدکیا را از ارنج اصلی کنار گذاشت. نویدکیای کوچک امسال از مهم‌ترین مهره‌های سپاهان بوده، اما در آن بازی ناگهان نیمکت‌نشین شد و اوایل نیمه دوم
به میدان رفت.

خداحافظ دفاع آخر!
شایعاتی به گوش می‌رسد در مورد اینکه رضا عنایتی قصد دارد در پایان بازی هفته آتی با استقلال برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کند. این یک مورد بسیار عجیب است، چراکه صبا برای فرار از سقوط می‌جنگد و در سه بازی پایانی به حضور عنایتی نیاز دارد. البته داستان آقا رضا در بازی رفت با استقلال هم بسیار عجیب بود؛ چراکه این بازیکن با تصمیم شگفت‌انگیز صمد مرفاوی به آخرین نقطه از خط دفاعی زمین منتقل شد. طبیعتا این تغییر به کار صبا نیامد، چراکه عنایتی بارها مقابل مهاجمان سرعتی حریف کم آورد و در نهایت تا قبل از دقیقه40بازی با دریافت دو کارت زرد از زمین اخراج شد!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین