|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱
»
کد خبر: ۱۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و رایزنی با مقامات عراقی لحظاتی پیش وارد بغداد شد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ایش لحظاتی پیش وارد بغداد شد.

وی قرار است در این سفر یک روزه با نوری المالکی نخست‌وزیر، اسامه النجیفی رئیس پارلمان و هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی بپردازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب به منظور انجام سفری منطقه‌ای تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

ظریف دیروز در بیروت با میشل سلیمان رئیس جمهور، عدنان منصور وزیر خارجه، تمام سلام نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در ادامه سفر منطقه‌ایش قرار است به امان پایتخت اردن نیز سفر کند.

ظریف در اولین سفر منطقه‌ای خود بعد از تصدی این سمت در تاریخ 17 شهریور ماه سال جاری به عراق سفر کرده بود. وی در سفر دو روزه‌اش به عراق ضمن دیدار با هوشیار زیباری همتای عراقی خود با دیگر مقامات این کشور گفت‌وگو و به زیارت نجف و کربلا رفت.

وی اوایل هفته گذشته نیز سفری 2 روزه به ترکیه داشت و با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه و احمد داود اوغلو همتای ترک خود درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از توافق ژنو به کشورهای کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی نیز سفر و با مقامات این کشورها به رایزنی و تبادل‌نظر درباره گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته بود.

وزیر امور خارجه همچنین قرار است عصر چهارشنبه (25 دی ماه) در پاسخ به سفر همتای روس خود به مسکو سفر و با مقامات این کشور از جمله ولادیمیر پوتین دیدار و گفت‌وگو کند.
منبع: فارس
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین