|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۶
»
کد خبر: ۱۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
آلمان خواستار حضور ایران در نشست آتی بین‌المللی «ژنو۲» با هدف یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه شد.
«فرانک والتر اشتاین مایر» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با «کارل بیلدت» وزیر خارجه سوئد در برلین، اعلام کرد که میانجیگران بین‌المللی باید تلاش کنند تا همسایگان سوریه از جمله ایران را نیز در این کنفرانس مشارکت دهند.

در ماه دسامبر سال 2013 میلادی، «اخضر ابراهیمی» نماینده اتحادیه عرب-سازمان ملل در سوریه اعلام کرد که حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی سوریه با مخالفات آمریکا روبرو است.

روز سه‌شنبه، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بر نقش کلیدی کشورش در حل و فصل مشکلات منطقه‌ای چون موضوع سوریه تأکید کرد و اینکه تهران از هیچ تلاشی برای رفع بحران سوریه دریغ نمی‌کند.

وی با اینحال تصریح کرد که ایران هرگز با هیچ‌ پیش‌شرطی برای حضور خود در کنفرانس ژنو 2 موافقت نمی‌کند و گفت: در صورت درخواست رسمی برای کمک به رفع بحران سوریه، ما آمادگی داریم تا رسماً و به صورت کامل در این نشست حضور پیدا کنیم.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه در بیانیه‌ای از حمایت خود برای حضور ایران در نشست آتی ژنو 2 خبر داد و گفت که تصمیم نهایی درباره حضور ایران در نشست 13 ژانویه (23 دی ماه) «جان کری»وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» همتای روسی وی اتخاذ می‌شود.

کنفرانس ژنو 2 قرار است در دو بخش در سوئیس برگزار شود. در 22 ژانویه (2 بهمن ماه)، جلسه افتتاحیه این نشست در شهر «مونترو» سوئیس برگزار می‌شود و سپس در 24 ژانویه به دفتر سازمان ملل در ژنو انتقال می‌یابد.
منبع: فارس
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین