|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
من از وزارت ورزش مي‌خواهم بدون مراعات آبروي من در رسانه‌ها اعلام كند چرا من را رد صلاحيت كرده‌اند.
ديروز كميته ملي المپيك فهرست كانديداهاي نهايي انتخابات 30 دي‌ماه اين كميته را اعلام و طي آن احمد دنيامالي، مصطفي‌هاشمي‌طبا و‌هادي ساعي را در فهرست نهايي كانديداها قرار نداد. تصميمي‌كه اگرچه چند روز پيش برخي رسانه‌ها از آن پرده برداشته بودند، اما با رسمي‌شدن قضيه بازهم واكنش‌هاي مختلفي را از جانب اعضاي مختلف خانواده ورزش در پي داشت. احمد دنيامالي يكي از كانديداهاي رد صلاحيت شده در واكنش به فهرست كميته به انتقاد از روال تاييد صلاحيت افراد پرداخت. او با تاكيد براينكه قانون در اين زمينه رعايت نشده برخي را متهم به بي‌قانوني كرد و برخي را هم در زمره افرادي قرار داد كه از امتيازات ويژه برخوردارند.

رئيس پيشين فدراسيون قايقراني البته اعلام كرد كه تلاش چنداني در اين خصوص نمي‌كند و مهم در اين شرايط حساس برگزاري انتخابات كميته است. او البته در رابطه با موضوع رد صلاحيتش از انتخابات فدراسيون قايقراني هم حرف‌هاي جالبي زد. دنيامالي دراين خصوص بيان كرد كه نمي‌داند براي چه از سوي حراست وزارت ورزش رد شده و هرگونه مشكل مالي براي رد صلاحيت شدنش را از پايه كذب خواند.

گفت و گو با احمد دنيامالي را در زير بخوانيد:

 ديروز فهرست نهايي كانديداهاي انتخابات كميته ملي المپيك منتشر شد و مسئولان اين كميته با حضور شما، مصطفي‌هاشمي‌طبا و‌هادي ساعي در انتخابات مخالفت كردند. نظرتان چيست؟

روزي كه ثبت نام شروع شد من رفتم ثبت‌نام كردم، بعد گفتند مدارك شما به دست ما نرسيده در حالي كه من شخصا ثبت نام كرده بودم و سپس مسئله عضويت من در شوراي شهر را مطرح كردند. بعد هم كه گفتند شما به اين خاطر كه نماينده هيچ فدراسيوني در انتخابات نيستي نمي‌تواني كانديدا شوي در حالي كه طبق قوانين همه كشورهاي دنيا افرادي كه عضو هيات رئيسه فدراسيون‌هاي جهاني هر رشته باشند بدون هيچ مشكلي مي‌توانند در پست‌هاي مختلف كميته ملي المپيك حاضر باشد.

 خب، تكليفتان چيست؟

به لحاظ قانوني در مورد مسئله حضورم در شواري شهر گفتند كه بايد مجوز بياوري در حالي كه عضويت در شوراي شهر اصلا شغل نيست. جداي از اين، بحث دو شغله بودن افراد زماني مطرح مي‌شود كه فرد كانديداي يك پست بشود و بتواند پيروز انتخابات مذكور شود. اين نمي‌شود كه ما هنوز انتخاباتي برگزار نكرده ايم و كسي هم تكليفش مشخص نيست بعد بگوييم شما نمي‌تواني بيايي چون دو شغله مي‌شوي. آقايان اجازه بدهند افراد ابتدا دو شغله بشوند بعد خواهان استعفاي او از يكي از دو جايگاهش شوند.

 الان فكر مي‌كنيد قانون در مورد شما تصميم گرفته يا اين يك بازي سياسي است؟

 پارادوكس‌هاي زيادي وجود دارد. متاسفانه من مي‌بينم به برخي افراد امتيازاتي داده مي‌شود اما گلوي برخي ديگر را گرفته‌اند. البته من سعي مي‌كنم زياد درگير اين حواشي نشوم و اجازه بدهم انتخابات به خير و خوشي انجام شود.

 يعني بدون هرگونه پيگيري راي كميته را مي‌پذيريد و از انتخابات كنار مي‌كشيد؟

متاسفانه وزير پيشين ورزش 20 ماه قبل به طور غير قانوني من را بركنار كرد و بعدها كميته بين‌المللي المپيك چند بار نامه زد كه روساي بركنار شده بايد به كارشان برگردند. آقاياني كه ادعاي عمل به قانون دارند چرا به دستور اين نهاد بين المللي عمل نمي‌كنند. سواي اين ما الان در برهه حساسي هستيم و بايد فضا را براي سرو سامان دادن به ورزش فراهم كنيم. ما خيلي وقت نداريم و چشم به هم بزنيم مسابقات آسيايي كره از راه خواهدذرسيد.

 برخي معتقدند علي آبادي و همكارانش به دنبال مهندسي انتخابات هستند و با حذف رقباي بزرگ خود سعي دارند به هر قيمتي در كميته بمانند. اين را قبول داريد؟

من فكر نمي‌كنم كسي به دنبال مهندسي انتخابات باشد چون روح حاكم بر اساسنامه‌اي كه نوشته شده اين نيست. البته آيين نامه‌اي كه اين اواخر كميته مصوب كرد و بحث گذشت 6 ماه از حكم افراد را مطرح مي‌كرد قدري خارج از عرف بود كه به نظرم بايد در مورد آن تجديد نظر مي‌شد.

 يعني حذف‌هاشمي‌طبا از انتخابات كميته در راستاي مهندسي نيست؟

قطعا در حق مصطفي‌هاشمي‌طبا جفاي بزرگي شد. او زحمات بسياري در ورزش كشيده و در همه جاي دنيا اين افراد را با خواهش و تمنا به ورزش مي‌آورند.

 با توجه به فهرستي كه كميته اعلام كرده به نظر مي‌رسد، كيومرث‌هاشمي، محمد علي‌آبادي و محمود خسروي‌وفا سه ضلع مثلث رقابت براي حضور در راس كميته ملي المپيك باشند. تحليل‌تان از اين پازل چيست؟

فكر مي‌كنم مهمتر از اين كه چه كسي رئيس كميته ملي المپيك مي‌شود، بحث انتخابات و خروج تشكيلات اين كميته از بلاتكليفي است. رقابت هميشه وجود دارد.

  وزارت ورزش واقعا قصد دخالت و اعمال نفوذ در انتخابات را ندارد؟

تا اكنون كه دخالت مستقيمي‌نديده ايم و بعيد است در ادامه هم چنين اتفاقي بيفتد. البته معمولا تداعي معني حضور هر نيرويي از وزارت ورزش در انتخابات ممكن است به حمايت وزير از آن كانديداي خاص معني شود اما واقعا تا اكنون چنين چيزي مشاهده نشده و اميدوارم در ادامه هم آقاي گودرزي به حرفش پايبند باشد.

 شنيديم صلاحيت شما براي حضور در انتخابات فدراسيون قايقراني هم تاييد نشده. درست است؟

بله، متاسفانه حراست وزارت ورزش صلاحيت بنده را تاييد نكرده است.

 دليل خاصي دارد؟

به من چيزي اعلام نكرده‌اند.

  شنيده‌ايم مسائلي در بحث مالي در مورد شما مطرح شده است؟

اين موضوع را به هيچ وجه نمي‌پذيرم من شايد اسم فاميلم «دنيامالي» باشد اما مال چنداني ندارم و از اين حيث پاك پاك هستم. من 9 سال رئيس فدراسيون قايقراني بودم و در اين مدت نه يك ريال حقوق از فدراسيون گرفته‌ام و نه يكبار هزينه مسافرت‌هايم را از پول فدراسيون پرداخت كرده‌ام. چندي پيش كه در دادگاه حاضر شدم به من گفتند 36 ميليون‌تومان خارج از برنامه هزينه‌ كرده‌اي كه آن هم كاملا طبيعي بود. براي مثال من يك پولي را در حالي كه مثلا بايد خرج خريدن پارو مي‌كردم را به عنوان حقوق به ورزشكاران پرداخت كرده بودم. آقايان در دولت قبل زورشان نرسيد وگر نه مي‌خواستند مرا زنداني كنند. اتفاقا همان موقع به وزير گفتم كه يك زندان در محوطه وزارت ورزش درست كن تا هر رئيس فدراسيوني را كه دوست نداشتي در آن زنداني كني.

 فكر مي‌كنيد حراست وزارت ورزش به چه دليلي اجازه حضورتان در انتخابات فدراسيون قايقراني را نداده است؟

به من چيزي نمي‌گويند. شما از جانب من از مسئولان وزارت ورزش بپرسيد مشكلم چيست. اصلا من از وزارت ورزش مي‌خواهم بدون مراعات آبروي من در رسانه‌ها اعلام كند چرا من را رد صلاحيت كرده‌اند. من هيچ مشكلي ندارم و همه تلاشم رابراي حضور در انتخابات مي‌كنم.

منبع: قانون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین