|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۵۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
آقاخانی با اشاره به سیاست نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال اضافه کرد: مخالف شادی نیستیم اما با هرگونه نابه هنجاری، تعرض و عبور از خطوط قرمز مخالفیم.
 فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به شعار سال آینده مبنی بر اینکه "کل توان عملیاتی در جهت برخورد با جرایم خاص است"، گفت: برخورد با قاچاقچیان، ارتقاء امنیت اخلاقی با رویکرد جدید، برخورد با اماکن غیرمجاز که پاتوق افراد مسأله دار است، ساماندهی و انتظام بخشی به امور ترافیکی در بخش پلیس راهور و پاکسازی معتادان ولگرد از جمله جرایم خاص است.

سردار عبدالرضا آقاخانی امروز (دو شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه توانستیم  در ارزیابی عملکرد فرماندهی  انتظامی استان خود را به شاخص‌های ناجا برسانیم، اظهار کرد: در صدد هستیم که در ماموریت های ناجا خود را به شاخص‌های آن  نزدیک‌تر کنیم.

 وی با اشاره به آمار ماموریت های  انتظامی در طی یازده ماهه سال جاری، افزود: کشفیات سرقت دو درصد، دستگیری سارقان هفت درصد، کل دستگیری‌ها دو درصد در جرایم مختلف، کشف قاچاقچیان 16 درصد، دستگیری افراد شرور 21 درصد،کشف قتل 30 درصد، کشف و جمع آوری سلاح(سلاح های غیر مجاز)  11 درصد و کشف مواد مخدر 33 تن افزایش داشته است.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در کشف تجهیزات ماهواره‌ای نیز 10درصد افزایش داشته‌ایم، افزود: همچنین در برخورد با جرایم اجتماعی 12 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

آقاخانی با اشاره به اینکه استان اصفهان در کشف جرایم فضای مجازی در جایگاه نخست در سطح کشور است، گفت: در حال حاضر پلیس فتای استان اصفهان یک پلیس زنده و پویا است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری پلیس راهور استان اصفهان در رتبه نخست کشور به لحاظ کاهش تصادفات قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در یازده ماهه سال جاری یک و نیم میلیون تماس با فوریت های پلیس صورت گرفته است، افزود: در همین مدت با یک درصد کاهش جرایم خشن،13 درصد کاهش قتل و 25 درصد کاهش تجاوزات روبرو بوده‌ایم.

آقاخانی با اشاره به سیاست نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال اضافه کرد: مخالف شادی نیستیم اما با هرگونه نابه هنجاری، تعرض و عبور از خطوط قرمز مخالفیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با  اشاره به رزمایش نوروزی پلیس راهور، گفت: آغاز این طرح با دستور شخص استاندار است و از  تاریخ 25 اسفندماه تا 21 فروردین ماه 96 ادامه خوهد داشت.

وی با بیان اینکه ستاد فرماندهی  انتظامی استان فضا را برای حضور مسافران نوروزی در سطح استان فراهم می‌کند، اضافه کرد: پلیس زمینه آرامش و سلامت مسافران و شهروندان را در تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و تاریخی به طور قطع فراهم می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، ادامه داد: برای نخستین بار در سطح کشور ایستگاههای امنیت سلامت در جاده‌ها مستقر و بیش از 35 ایستگاه امنیت سلامت برای مسافران تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش در جهت برخورد با معتادان ولگرد خاطرنشان کرد: این طرح در زمینه کشف سرقت‌ها نیز کمک بسیاری خواهد کرد که برای آن برنامه ریزی ویژه‌ای شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه یک فعالیت اخیر فرمانده نیروی انتظامی استان که مقدمات آن آغاز شده است استقرار و شروع فعالیت قرارگاه عملیاتی امام علی (ع) در انتخابات سال 96 است، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات و زمینه ایجاد آرامش و انتخابات جزء اولویت‌ها است.

آقاخانی با اشاره به اقدامات ویژه نیروی انتظامی در سال 96 خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی مجموعه‌های نیروی انتظامی، بالا بردن توان عملیاتی کارکنان به لحاظ روحی و جسمی، بالا بردن شتاب کار تخصصی و توجه به محلات آسیب پذیر از جمله اقدامات ویژه نیروی انتظامی در سال آینده است.

وی با بیان اینکه در سال 96 اطلس امنیتی استان را با کمک پلیس تخصصی طراحی می‌کنیم، افزود: توسعه پلیس فتا در کشف جرایم مجازی و کشف کالا قاچاق همچنان در دستور کار ویژه نیروی انتظامی است. در این زمینه رشد داشته‌ایم اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان یکی دیگر از اقدامات نیروی انتظامی را توجه به کانونهای جرم دانست و تصریح کرد: سه منطقه خاص در استان جزء کانونهای جرم محسوب می‌شود که از طریق نظرسنجی از مردم، عملکرد برخورد یا این جرایم در این کانونها بسیار موفقیت آمیز بوده است و درصدد هستیم در سال آینده عملکرد خود را 10 برابر افزایش دهیم.

آقاخانی با اشاره به شعار سال آینده مبنی بر اینکه "کل توان عملیاتی در جهت برخورد با جرایم خاص است"، گفت:  برخورد با قاچاقچیان، ارتقاء امنیت اخلاقی با رویکرد جدید، برخورد با اماکن غیرمجاز که پاتوق افراد مسأله دار است، ساماندهی  و انتظام بخشی به امور ترافیکی در بخش پلیس راهور و پاکسازی معتادان ولگرد از جمله جرایم خاص است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات خاص و ویژه نیروی انتظامی کور کردن خرید اموال مسروقه است، خاطرنشان کرد: 87 میلیارد تومان اموال مسروقه مردم را استرداد کردیم.

آقاخانی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی هدف نیروی انتظامی برخورد با کالا قاچاق و مواد مخدر است، خاطر نشان کرد: استان اصفهان در زمینه کشف کالای قاچاق و پرونده‌های مربوط به آن در جایگاه سوم در سطح کشور است. همچنین بالاترین کشفیات کالای قاچاق توسط ناجا صورت گرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین