|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۵۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
۲ جوان که زنی را به‌عنوان مسافر سوار خودروی‌شان کرده و وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند سرنوشت متفاوتی پیدا کردند.
  ۲ جوان که زنی را به‌عنوان مسافر سوار خودروی‌شان کرده و وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند سرنوشت متفاوتی پیدا کردند.

درحالی‌که هر دو متهم به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده بودند یکی از آنها توانست با جلب رضایت شاکی از چوبه دار نجات یابد. روز 21شهریور‌ماه سال89 زنی نزد پلیس رفت و از 2سرنشین یک پژو آردی شکایت کرد.

او گفت: وقتی به‌عنوان مسافر سوار یک خودرو شده، سرنشینان خودرو او را با تهدید به ویلایی کشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

او گفت: کنار خیابان منتظر تاکسی ایستاده بودم که یک پژو آردی مقابلم توقف کرد. به‌جز راننده، جوان دیگری نیز سوار خودرو بود. همین که سوار خودرو شدم از لحن راننده و جوان همراهش فهمیدم که دچار دردسر بزرگی شده‌ام. آنها حرف‌های نامربوطی می‌زدند و وقتی خواستم پیاده شوم با چاقو تهدیدم کردند و گفتند باید ساکت بمانم. آنها در ادامه به زور من را به ویلایی در لواسان بردند و در آنجا مورد آزار و اذیت قرار دادند و سپس من را در خیابانی رها کردند. این زن توانسته بود شماره پلاک خودروی متهمان را ببیند و به‌خاطر بسپارد. با همین سرنخ بود که مأموران پلیس آگاهی چند روز بعد موفق شدند 2متهم را دستگیر کنند.

2مرد جوان که فکرش را هم نمی‌کردند به این زودی دستگیر شوند بعد از دستگیری به ربودن و آزار زن جوان اعتراف کردند. این در حالی بود که ساکنان محل وقوع حادثه نیز متهمان و شاکی را هنگام ورود و خروج به خانه ویلایی دیده بودند. با وجود این وقتی متهمان در دادگاه کیفری محاکمه شدند اتهام تجاوز به عنف را انکار کردند. اما این انکارها فایده‌ای نداشت و قضات دادگاه هر دو متهم را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و به اتهام آدم ربایی به تحمل 15سال حبس محکوم کردند.

با اینکه این رأی در دیوان‌عالی کشور نقض شد و قضات دیوان اعلام کردند رأی دادگاه براساس علم قاضی بوده و این علم نیز در این مورد یقین آور نبوده اما وقتی متهمان برای دومین مرتبه محاکمه شدند، باز هم دادگاه همان حکم قبلی را صادر کرد. این بار اما قضات دیوان‌عالی کشور بر حکم دادگاه مهر تأیید زدند تا حکم اعدام متهمان قطعی شود.

در این مرحله بود که یکی از متهمان درخواست عفو کرد و این درخواست مورد رسیدگی قرار گرفت. بعد از بررسی پرونده این متهم درخواست اعاده دادرسی وی مورد قبول قرار گرفت تا او برای سومین مرتبه محاکمه شود. به این ترتیب چند روز قبل وی در شعبه 11دادگاه کیفری یک استان تهران، به ریاست قاضی مجید متین راسخ، پای میز محاکمه نشست.

به گزارش همشهری آنلاین، در ابتدای این جلسه رئیس دادگاه به صحبت با شاکی پرداخت و از او خواست برای رضای خدا متهم را ببخشد. هرچند بخشش برای زن جوان سخت بود و او ابتدا گفت حاضر به بخشش نیست اما وقتی قاضی متین راسخ به آیات قرآن، روایات و احادیث استناد کرد زن جوان درحالی‌که اشک می‌ریخت گفت متهم را می‌بخشد. به این ترتیب با تلاش رئیس دادگاه و گذشت شاکی، متهم که در یک قدمی چوبه دار بود نجات یافت. بخشش این مرد در حالی است که مجازات او درخصوص آدم ربایی پابرجاست. همچنین حکم اعدام همدست دیگر او نیز قطعی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین