|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۴۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست» تأکید کرد که استقرار اس-۳۰۰ معادلات اسرائیل را تغییر می‌دهد.
 یک روز پس از اعلام رسمی آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه دفاع موشکی «اس‌-300» در ایران، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نوشته است که اسرائیل به دقت این تحول را دنبال می‌کند.

«آبراهام آسائیل» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی به این روزنامه گفته است که اس-300 سامانه‌ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

آسائیل روز یکشنبه به جروزالم‌پست گفت: «سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس-300 سامانه‌ای است که آن‌ها قبلا آن را نداشته‌اند و سامانه‌ای بسیار خطرناک است.»

به گفته این ژنرال، هرچند که این سامانه توان رهگیری جنگنده نسل پنجم اف-35 را ندارد، اما در مقابله با «هواپیماهای نسل چهارم یا سوم [که بخش اعظم نیروی هوایی اسرائیل را تشکیل می‌دهند]، بسیار خوب عمل می‌کند.»

جروزالم‌پست در ادامه با تشریح روند چند ساله خرید و دریافت سامانه اس-300، نوشته است که اسرائیل نگران بود که دستیابی تهران به این سامانه، برتری نظامی تل‌آویو در منطقه را از بین ببرد. به همین جهت اسرائیل اخیرا جنگنده‌های اف-35 را از آمریکا دریافت کرده و قصد دارد دو اسکادران کامل از این جنگنده خریداری کند.

این روزنامه به اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر در جریان بودن پروژه «باور 373» هم پرداخته و نوشته است که این سامانه قرار است مشابه ایرانی اس-300 باشد.

آسائیل می‌گوید اینکه ایران بتواند چنین سامانه‌ای بسازد، نباید چندان غافل‌گیر کننده باشد.

وی گفت: «ایرانی‌ها در زمینه این فناوری بسیار پیشرفته هستند. می‌توان گفت که در یکی دو دهه اخیر، آن‌ها پیشرفت بسیاری به خصوص در زمینه موشکی داشته‌اند.»

او گفت هرچند ممکن است ساخت چنین سامانه پیچیده‌ای وقت‌گیر باشد، اما ایرانی‌ها این توان را دارند که این پروژه را به انجام رسانده و حتی سامانه‌ای پیشرفته‌تر از اس-300 بسازند.

این ژنرال اسرائیلی افزود: «اگر ما بخواهیم فردا به ایران حمله کنیم، که البته من نمی‌گویم که قصد چنین کاری داریم، باید در نظر داشته باشیم که ایران اکنون یک سامانه ضدهوایی بسیار خوب در اختیار دارد.»

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین