|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۴۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
ما در حال گذراندن یک دوره انتقالی و عبور از مرحله کنترل دولتی به خود کنترلی و گذر از استانداردهای اجباری به استانداردهای تشویقی هستیم.
استفان کایسر، رئیس بخش استاندارد و تسهیل تجارت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در راس هیاتی متشکل از رؤسای بخش های انرژی، مدیریت منطقه آسیا – اقیانوسیه و غذایی و کشاورزی، دوشنبه 9 اسفند با معاون ارزیابی کیفیت و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان در حوزه ارزیابی کیفیت، تدوین و ترویج استاندارد، انرژی، تایید صلاحیت و اندازه شناسی در سازمان ملی استاندارد ایران دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل، در ابتدای این دیدار، سنجابی، معاون ارزیابی کیفیت؛ با اشاره به قدمت 91 ساله استانداردسازی و تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران، چهار رکن اصلی فعالیتها و مسئولیتهای این سازمان را بر شمرد و تاریخچه همکاری غنی این سازمان با یونیدو را تشریح کرد.

 وی افزود: ما در حال گذراندن یک دوره انتقالی و عبور از مرحله کنترل دولتی به خود کنترلی و گذر از استانداردهای اجباری به استانداردهای تشویقی هستیم.

سنجابی با اشاره به عضویت این سازمان در مجامع بین المللی متعدد، خواستار گسترش تعاملات نظام­ های استانداردسازی بین المللی با این سازمان در حوزه های انرژی، بهره گیری از دستاوردها و رویه های نوین در تدوین استانداردها بر اساس آخرین ضوابط و مقررات، آموزش استانداردسازی، ظرفیت سازی، افزایش آگاهی بخش خصوصی در خصوص زیر ساختهای کیفیت و کمک یونیدو برای ایجاد قابلیت ردیابی، ایجاد آزمایشگاه های مرجع بین المللی به منظور تسهیل تجارت ایران و معرفی برند ایرانی با سایر کشورها و افزایش سهم ایران از بازار محصولات غذایی حلال شد.

کایسر در این دیدار، با اشاره به امضای تفاهم نامه منعقده میان وزارت صنعت و تجارت و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، اظهار داشت: هدف ما گسترش همکاری های منطقه ای و ملی در حوزه های مختلف از جمله کمک به حضور ایران در بازارهای منطقه ای و بین المللی است.
وی به ابعاد مختلف این حضور، مهمترین عنصر موفقیت در بازارهای بین المللی را بخش خصوصی، رقابت پذیری، استانداردها و انطباق محصولات و خدمات با الزامات استانداردها ، اشاره کرد و افزود: رکن دوم این موفقیت، زیر ساختهای کیفیت است که بتواند انطباق با استانداردها را تایید کند. ما چالشها و نیازها را باید شناسایی نماییم و زیر ساختهای کیفیت را گسترش دهیم.

وی با اشاره به فعالیتهای گسترده و ارزشمند سازمان ملی استاندارد و اینکه این سازمان از سطح بالای زیر ساختهای کیفیت بهره می برد بر گسترش تعاملات دو جانبه و افزایش ظرفیت تاکید نمود.

در پایان این نشست، با توجه به علاقه دو طرف برای گسترش همکاری ها، مقرر شد با توجه اهمیت موضوع مذاکرات در روز چهارشنبه نیز ادامه یابد و هیات یونیدو برای آشنایی بیشتر با توانمندیهای علمی و فنی این سازمان از آزمایشگاه های این سازمان نیز بازدید به عمل آورد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین