»
کد خبر: ۱۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
عضو کمیسیون عمران و نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که پشه ها به ببر تبدیل شوند، گفت: دانه درشت ها و دانه ریزها باید در دستور کار برخورد، رسیدگی و نظارت قرار گیرند تا پشه ها به ببر تبدیل نشود تا اقتصادی سالم داشته باشیم.
این روزها اخبار هر بخشی از جمله تامین اجتماعی، وزارت نفت یا ورزش را مشاهده می کنیم نام بابک زنجانی به عنوان خریدار یا عکس وی با علامت 6 در کنار سرداران و فوتبالیست های کشور یا در کنار مهمانداران شرکت هواپیمایش مشاهده می شود. اکنون نیز وی به دلیل بدهی به وزارت نفت که رقم بدهیش با سه ماه یارانه نقدی کل مردم ایران برابری می کند در زندان اوین به دلیل ترس از فرار بازداشت است.

بابک زنجانی مسئولان را احمق فرض کرده بود

عزت الله یوسفیان ملا عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اخیراً در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها از جعل نامه واریز بدهی به بانک روسی و تاجیکستانی توسط بابک زنجانی خبر داد و گفت: بابک زنجانی مسئولان جمهوری اسلامی را احمق فرض کرده بود و اکنون باید گفت که شرط آزادی وی پرداخت بدهی است، البته بابک زنجانی قصد تهاتر و معاوضه 30 شرکت به جای بدهیش را داشت.

نباید اجازه دهیم پشه ها به ببر تبدیل شوند

عضو کمیسیون عمران و نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که پشه ها به ببر تبدیل شوند، گفت: دانه درشت ها و دانه ریزها باید در دستور کار برخورد، رسیدگی و نظارت قرار گیرند تا پشه ها به ببر تبدیل نشود تا اقتصادی سالم داشته باشیم.

علیرضا خسروی افزود: به طور کلی اعتقاد بنده بر این است که نباید در هر زمینه ای اظهار نظر کرد چرا که چنین کاری ظلم به دستگاه قضایی است در صورتی که به طور کامل به دستگاه قضایی اعتماد و اعتقاد داریم و این دستگاه صالح امور و مجری قانون است.

وی ادامه داد: ابتدا وضعیت فرد توسط دستگاه قضایی باید بررسی و سپس نسبت به آن اظهار نظر کنیم در غیر این صورت اصل مسئله زیر سوال می رود بنابراین باید اجازه دهیم دستگاه قضایی با قوت و سرعت بیشتر کار خود را دنبال کند تا به نتیجه خوب دست یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص سوالی مبنی بر اینکه چرا نمایندگان مجلس از تامین اجتماعی کارت هدیه دریافت کرده اند آیا چنین کاری تخلف نیست؟ اضافه کرد: هیات نظارت بر نمایندگان مجلس به وظیفه و رسالت خود آگاهی کامل دارد و استثنایی بین افراد قائل نمی شود و با عدالت با همه افراد برخورد می کند چرا که این هیات وکیل مردم و وکیل نمایندگان است و اگر فردی قصد و غرض تخلف را داشته باشد در هیات نظارت نمایندگان بررسی می شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه خارج از شمول اداره جات به صورت مختلف است، تصریح کرد: بخشی از بودجه ها به گونه ای هستند که ادارات از جمله استانداری هر جایی صلاح بدانند هزینه می کنند، اگر قرار باشد این قسمت از قانون اصلاح شود باید آن را به فال نیک گرفت.

خسروی ادامه داد: طبق قانون در کلیه وزارت خانه و ادارات رقم هایی خارج از سیستم اداری در نظر گرفته شده تا رئیس و مسئول یک اداره بتواند به راحتی هزینه کند گویا با توجه به شرایط کنونی این امر باید مقداری آسیب شناسی شود.

وی افزود: در این راه بخشی از قوانین و مقررات بودجه ادارات مورد آسیب شناسی قرار می گیرد که تا چه مبلغی در اختیار رئیس اداره قرار گیرد و در کجا و به چه طریقی هزینه شود.

معلوم نیست چه تعداد از نمایندگان کارت هدیه دریافت کرده اند

وی ادامه داد: اینکه چه تعداد از نمایندگان کارت هدیه از تامین اجتماعی دریافت کرده اند معلوم نیست باید منتظر بمانیم تا هیات نظارت و بررسی پس از تحقیق نظر بدهد، باید گفت علاوه بر اینکه مجلس تحقیق و تفحص از مکان های مختلف انجام می دهد تحقیق و تفحصی نیز در خود مجلس وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در روند تحقیق و تفحص ممکن است تنها 20 درصد تخلفات یک مجموعه در زمان کوتاه مشخص شود اما زمانی که پرونده به قوه قضاییه ارجاع داده می شود از صفر تا صد پرونده خارج از نوبت مورد بازبینی و بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه دریافت کنندگان کارت هدیه در مجلس هشتم بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر باید حرمت نمایندگان حفظ شود و پس از نتیجه قطعی برخورد شود.

خسروی افزود: پس از بررسی بنده نیز موافق انتشار اسامی هستم، فرقی ندارد همه باید در راستای اقتصاد و جامعه ای سالم تلاش کنیم.
منبع: شفاف
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین