|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۴۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
پس از تذکر نماینده دزفول، پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران نیز با ارائه تذکر مشابه، گفت: خوزستان این روزها حال و هوای خوشی ندارد و مردم خوزستان از آب و هوای سالم برخوردار نیستند و برق آنها نیز دائماً قطع می‌شود.
دو نماینده مجلس در تذکر شفاهی نسبت به وضعیت بحرانی هوا در استان خوزستان هشدار داده و خواستار اقدام فوری دولت و مجلس در این زمینه شدند.

 عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به تذکر بسیار جدی رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه صبح امروز خود درباره رسیدگی به وضعیت خوزستان اظهار داشت: الان وضعیت سلامت مردم در خطر است و مهاجرت از خوزستان به امری رایج و عادی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: وضعیت به گونه‌ای شده است که اولین توصیه هر پزشکی به مردم خوزستان، تَرک کردن این استان شده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان دولتی اگر به فکر سلامتی مردم این استان نیستند، حداقل به فکر خودشان و درآمدهای نفتی کشور باشند؛ در یک روز قطع برق ۸۰۰ هزار بشکه نفت را از دست دادیم و با توجه به مشکلات بودجه در سال‌های گذشته، امروز واقعاً شرایطی نداریم که کاهش درآمدهای نفتی را هم تحمل کنیم.

پاپی‌زاده ادامه داد: در هفته گذشته با سفر حداقل ۱۰ وزیر دولت به خوزستان مواجه بودیم، اما دریغ از یک مصوبه برای حل مشکلات استان؛ بنابراین از سفرهای صوری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این وضعیت حاصل انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و دِز در گذشته است، اظهار داشت: هر مسئولی که به خوزستان سفر می‌کند، منشأ خارجی و مشکلات داعش در عراق، سوریه، اردن و عربستان را به عنوان دلیل این وضعیت مطرح می‌کند؛ در حالی که همه ما می‌دانیم که صد درصد منشأ این وضعیت و این ریزگردها، به خاطر خشک شدن هورها و تالاب‌های این استان است.

سلحشوری: خوزستان را دریابید، پیش از آنکه دیر شود

پس از تذکر نماینده دزفول، پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران نیز با ارائه تذکر مشابه، گفت: خوزستان این روزها حال و هوای خوشی ندارد و مردم خوزستان از آب و هوای سالم برخوردار نیستند و برق آنها نیز دائماً قطع می‌شود.

وی تصریح کرد: این سؤال پیش می‌آید که خوزستان به کدامین گناه از نعمت‌های خدادادی آن محروم شده است؟ خوزستان را دریابیم تا پیش از آنکه دیر شود.

مطهری: رئیس مجلس به رئیس کمیسیون انرژی مأموریت داده است

پس از تذکر نمایندگان تهران و دزفول، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پاسخ گفت: دولت اقداماتی در رابطه با کانون‌های ریزگردخیز انجام داده و برای کاشت میلیون‌ها نهال برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: امروز هم رئیس مجلس به آقای حسن‌وند رئیس کمیسیون انرژی مأموریت داد که نتیجه بررسی هیأت اعزامی به این استان را سریع‌تر به مجلس بیاورد تا این نتایج در بررسی بودجه ۹۶ لحاظ شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین