|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۴۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
پیشتر، سخنگوی دولت اسپانیا گفته بود که "چنین لفاظی هایی از سوی مادورو باعث بهبود و پیشرفت روابط میان دو کشور نمی شود."
وزارت خارجه اسپانیا سفیر ونزوئلا را به خاطر "توهین‌های اخیر"مادورو به نخست‌وزیر این کشور اروپایی احضار کرد تا مراتب نارضایتی خود را ابراز کند.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا و پس از درخواست‌های ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا از دولت کاراکاس برای آزادی لئوپولدو لوپز، از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا و سایر مخالفان از زندان، نیکولاس مادورو،‌ رئیس جمهوری ونزوئلا راخوی را یک "سارق" خواند که "از حقوق مجرمان و جنایتکاران دفاع می کند" و به وی تاکید کرد تا از مداخله در امور داخلی ونزوئلا دست بکشد.

وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد: ما مراتب نگرانی دولت مادرید را درباره سخنان اخیر رئیس جمهوری ونزوئلا ابراز می‌داریم که کاملا ناعدلانه، غیرقابل قبول و تهاجمی است و بر ضرورت یک مذاکره تاثیرگذار و فوری با ونزوئلا برای حل این مشکلات در داخل این کشور تاکید داریم. اسپانیا که به دنبال برقراری روابط با دوام با کاراکاس است، تمایل دارد تا در این مذاکرات باشد.

پیشتر، سخنگوی دولت اسپانیا گفته بود که "چنین لفاظی هایی از سوی مادورو باعث بهبود و پیشرفت روابط میان دو کشور نمی شود."

در سپتامبر 2015، لوپز که رهبر مخالفان ونزوئلایی است به اتهام تحریک به خشونت در جریان اعتراضات خیابانی 2014، به 14 سال حبس محکوم شد؛ تظاهراتی که بیش از 40 کشته برجای گذاشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین