|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۴
افزایش جمعیت به خودی خود باعث پیشرفت می‌شود؟!
کد خبر: ۱۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
این مسایل بهداشتی هم که متاسفانه گاهی وجود دارد، صرفا بهانه هایی است که این کارشناسان بی تربیت غربزده بهداشتی از خودشان در می‌کنند!
علی نجف زاده قندی یکی از مخاطبان شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در مطلبی ارسالی نوشت:

احساس می کنم در مورد تنظیم خانواده، کار کارشناسی جدی انجام نشده است. در حال حاضر درصد بیکاری در بین جوانان ما بالاست. دربعضی از استان ها مانند سیستان و بلوچستان هنوز شاهد سوء تغذیه کودکان در سطح گسترده هستیم. نرخ بیکاری جوانان ما بالای 30 درصد است. سن ازدواج به دلیل عدم اشتغال بالا رفته و در حال حاضر بین 30 تا 35 سال است. اگر ما بیاییم کار مناسب و مسکن برای جوانان ایجاد کنیم و در سن قانونی و شرعی بین 18 تا 20 ازدواج کنند، بدون این که نیازی به سخنرانی و امتیاز مالی باشد، رشد جمعیت محقق می شود.
دکتر حسینعلی شهریاری – رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی – اردیبهشت 1389

مسئله جمعیت در جهان امروز یکی از شاخصهای مهم قدرت کشورهاست و وضعیت کشورهایی مثل چین و هندوستان گوای بارز این رویکرد است و به روشنی می‌بینیم که جمعیت بالای این کشورها باعث شده است که در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند و خیلی کارهای بزرگی هم انجام داده‌اند...... جمعیت کشور ما در چند دهه آینده اگر با این روند پیش برود با رشد منفی جمعیت مواجه می‌شویم و کشوری خواهیم داشت که درصد قابل توجهی از جمعیت آن سالمند خواهند بود و نیروی جوان و مولد کشور کاهش پیدا می‌کند. همان بلایی که در کشورهای اروپایی رخ داد و امروز مجبورند نیروی کار مهاجر وارد کنند، تا بتوانند چرخ اقتصادشان را بچرخانند، گریبان ما را هم خواهد گرفت...... یکی از دغدغه های جدی همیشه این بود که به بهانه مسائل بهداشتی که متأسفانه گاهی وجود دارد، کاری نکنیم که همان اتفاقاتی که در چند سال گذشته رخ داد، دوباره تکرار شود.
دکتر حسینعلی شهریاری – رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی – دی ماه 1392

نتایج اخلاقی:

1- گوینده دو جمله بالا تنها مشابهت اسمی دارند. مشابهت حقوقی آنها هم صرفا تصادفی است!
2- در طی فاصله زمانی بین اردیبهشت 1389 و دی ماه 1392، بیکاری در جوانان از بین رفته، دیگر شاهد سوء تغذیه کودکان در سطح گسترده که هیچ، در سطح محدود هم نیستیم. میانگین سن ازدواج هم که بشدت کاهش یافته و به 20 – 18 سال رسیده است.
3- آنچه که باعث شده کشورهایی نظیر چین و هند قدرتمند شوند و در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند، فقط جمعیت بالای این کشورها بوده است. برنامه ریزی و تفکر و تلاش هیچ نقشی در هیچ زمینه ای در هیچ جایی نداشته و ندارد.
4- شاخص هایی مانند درآمد سرانه و امید به زندگی و .... به هیچ عنوان نشان دهنده وضعیت رفاه و سلامتی هیچ جامعه ای نیستند. ملاک فرمایش جناب دکتر شهریاری است. وقتی می فرمایند اروپاییان دچار بلا شده اند و هندیان خوشبخت، شک نکنید. خداوند جناب دکتر را چون هندیان قدرتمند بفرماید و دشمنانش را چون اروپاییان مبتلا!
5- این مسایل بهداشتی هم که متاسفانه گاهی وجود دارد، صرفا بهانه هایی است که این کارشناسان بی تربیت غربزده بهداشتی از خودشان در می کنند که باز همان اتفاقاتی بیفتد که در چند سال گذشته افتاد. قبلا هم این بهانه گیرها کارهایی کردند و به گناه کارهای آنها نشان خدمت را چسباندند به سینه آقای دکتر! همینطور ناحق و ناروا!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
0
0
با وجود انتقاداتی که ممکن است به آقای شهریاری داشته باشم ولی بین دو سخن ایشان تعارضی ندیدم. ایشان با وجود قبول بیکاری و مشکلات و سختیهاو اینکه برای جمعیت بیشتر باید به رفع مشکلات به عنوان یک اولویت نگاه کرد در سخنان جدیدشان بر این نکته تاکید میکنند که جمعیت کم و رشد منفی آن به جایی مملکت را میرساند که جامعه ای پیر و فرتوت و سالمند داشته نیروی کار زا از دست بدهیم و نتوانیم از قدرت جمعیت به عوان یک شاخص قدرت که همه قبول دارند استفاده کنیم در سخنان ایشان نفی لزوم برنامه ریزی در کنار افزایش جمعیت وجود ندارد و این حرف را به ایشان نسبت دادن اشتباه است. چشمهای مبراکتان را باز کنید تا پیر شدن جمعیت را شاهد باشید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین