»
در جلسه مجمع نمایندگان گیلان با روحانی مطرح شد؛
کد خبر: ۱۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
یک عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت که در جلسه صبح امروز اعضای این مجمع با رییس جمهور، دکتر روحانی قول مساعد داد تا در جهت رفع معضل و مشکلات استان گیلان به خصوص بزرگراه‌ها، راه‌آهن و مباحث مربوط به کشاورزی تلاش‌های لازم را انجام دهد.

صفر نعیمی در تشریح جزییات جلسه امروز مجمع نمایندگان استان گیلان با رییس‌جمهور گفت: مجمع نمایندگان گیلان بر مبنای برنامه‌ریزی از قبل انجام شده ساعت 10 صبح امروز جلسه‌ای را با رییس‌جمهور برگزار کرد که در این جلسه انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور و استاندار گیلان نیز حضور داشتند.

وی افزود: در ابتدا 13 عضو مجمع نمایندگان استان گیلان به صورت جداگانه مشکلات کلان استان و حوزه‌های انتخابیه‌شان را بیان کرده و سپس استاندار نیز در سخنانی وجود چنین مشکلاتی را تایید کرد.

به گفته نعیمی‌رز، مشکلات مطرح شده در این جلسه مربوط به استان گیلان حول معضلات بخش کشاورزی به خصوص چای، زیتون و ابریشم و همچنین بزرگراه‌ها و بحث اتمام پروژه احداث راه‌آهن قزوین به رشت و رشت – آستارا بود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رییس جمهور نیز بعد از استماع صحبت‌های نمایندگان مباحثی حول موضوع حضورشان در سازمان ملل و مشکلات و معضلاتی که دامن‌گیر کشورمان شده پرداختند و به مشکلات استان گیلان نیز اشاره‌ای داشتند.

وی افزود: رییس جمهور در این جلسه قول مساعد داد که تا آنجا می‌تواند با هماهنگی‌های انجام شده در جهت رفع معضلات و مشکلات استان گیلان به خصوص بزرگراه‌ها و راه‌آهن و معضلات کشاورزی تلاش کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مورد مشکل راه‌آهن این استان گفت: در حال حاضر پروژه ساخت راه‌آهن قزوین – رشت در مرحله ریل‌گذاری است اما ادامه ساخت این راه‌آهن حد فاصل رشت – آستارا احتیاج به اختصاص اعتبارات لازم جهت خرید زمین‌هایی است تا این پروژه نیز تکمیل شود.

رییس جمهور قول مساعد داد تا اعتبارات لازم در این رابطه اختصاص یابد.

به گفته وی در صورت تکمیل پروژه ساخت راه‌آهن قزوین – رشت – آستارا و در نهایت اتصال آن به آذربایجان و روسیه، رشد اقتصادی کشور و استان گیلان بهبود می‌یابد.

نعیمی‌رز در پایان گفت: نمایندگان از رییس جمهور درخواست کردند برای حل مشکلات کشاورزی استان گیلان کارگروهی در دولت تشکیل شود و گام‌های اساسی برداشته شود که رییس جمهور قول مساعد داد تا در حد توان اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین