|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز(دوشنبه) افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ، نفت آمریکا در بازار‌های جهانی امروز(دوشنبه) پس از انتشار آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر کاهش بیش از انتظار ذخایر نفتی این کشور به پایین‌ترین سطح از ماه سپتامبر تاکنون، برای دومین روز بالای 100 دلار در هر بشکه معامله شد.

ریک اسپونر، تحلیلگر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: ما شاهد قدری افزایش قیمت در نفت سبک آمریکا به دلیل آمار فراتر از انتظار از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بودیم. احتمال افزایش بیشتر قیمت در صورت انتشار اخبار بهتر وجود دارد. حتی این احتمال وجود دارد در هفته‌های آینده آمار اقتصادی بهتری از سوی آمریکا منتشر شود.

نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه فوریه با دو سنت افزایش 100 دلار و 32 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت برنت دریای شمال نیز با 22 سنت افزایش 112 دلار و 40 سنت در هر بشکه به فروش رسید. نفت آمریکا روز 27 دسامبر با 77 سنت افزایش به 100 دلار و 32 سنت رسیده بود.

نفت سبک آمریکا در ماه دسامبر 8.2 درصد افزایش قیمت یافته که به دلیل کاهش ذخایر نفتی آمریکا بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌ نفت جهان است. این کشور امسال حدود 21 درصد تقاضای نفت جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

ذخایر نفتی آمریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت و به 367 میلیون و 600 هزار بشکه رسید.

بهای نفت برنت در سال 2014 برای دومین سال کاهش خواهد یافت که به دلیل افزایش تولید آمریکا و کاهش تهدیدها علیه‌ عرضه نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که متوسط قیمت نفت برنت در سال آینده حدود 105 دلار در هر بشکه خواهد بود که نسبت به سال 2013 که 108 دلار و 70 سنت در هر بشکه بود، کاهش نشان می‌دهد. متوسط بهای نفت برنت در سال 2012 روی 111 دلار و 68 سنت در هر بشکه بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین