|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۴۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
یک فعال سیاسی با بیان اینکه هیچ کس به اندازه هاشمی به رهبری نزدیک نبود، تصریح کرد: از همین رو است که می‌بینیم رهبری معظم انقلاب در نمازی که بر پیکر دوست دیرین خود خواندند تعبیراتی به‌کار بردند که بی‌سابقه بود و برای کس دیگری از آن استفاده نکردند
 یک فعال سیاسی با بیان اینکه هیچ کس به اندازه هاشمی به رهبری نزدیک نبود، تصریح کرد: از همین رو است که می‌بینیم رهبری معظم انقلاب در نمازی که بر پیکر دوست دیرین خود خواندند تعبیراتی به‌کار بردند که بی‌سابقه بود و برای کس دیگری از آن استفاده نکردند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، در آیین بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در امامزاده یحیی(ع) سمنان با حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم این شهر و نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، نماینده سمنان، اساتید حوزه علمیه و...برگزار شد، به روایت برخی خاطرات خود از هاشمی رفسنجانی پرداخت و اظهار کرد: اولین شناخت من از هاشمی رفسنجانی به 52 سال پیش در بیت امام راحل در قم برمی‌گردد که آن زمان من طلبه‌ای جوان در مدرسه جهانگیرخان بودم. مدتی بعد از اینکه به‌دستور شاه امام دستگیر و به تهران برده شد. ایشان آزاد و شبانه از تهران به قم آورده شد لذا من صبح فردا به بیت امام رفتم.

این فعال سیاسی گفت: وقتی به بیت امام رفتم دیدم که یک جوان با لباس سربازی کنار ایشان نشسته و با امام مباحثه می‌کند و امام نیز به‌صورت جدی با ایشان گفت‌وگو و مباحثه می‌کنند. من از یکی از اطرافیان پرسیدم که این سرباز که این همه امام به ایشان توجه دارد کیست که گفت ایشان شیخ علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی است.

نماینده اسبق مردم تهران و سمنان در مجلس اضافه کرد: امام در آن روز با اعتماد و اطمینان تمام به ایشان توجه و با ایشان مباحثه می‌کردند.

اکرمی، با بیان اینکه هاشمی همواره به یاد مردم بود به یکی دیگر از خاطرات خود از هاشمی در سال‌های دفاع‌مقدس و اوج موشک‌باران‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها که ایشان رئیس مجلس بودند یک روز جلسه علنی مجلس را به زیرزمین مجلس برده بودیم وقتی ایشان آمدند اجازه نداد و از نمایندگان خواست که به صحن اصلی برگردند و گفت ما هم مثل مردم و هرچه بر سر مردم می‌آید بگذارید بر سر ما هم بیاید.

وی از هاشمی به عنوان عالم و مدیری شجاع و انقلابی نام برد و افزود: ایشان عالم و شخصیتی چند بعدی بودند و از همین رو سخن گفتن از هاشمی کار بسیار سخت و دشوراری است.

به گزارش ایسنا، نماینده اسبق مردم تهران و سمنان در مجلس به اولین دوره نمایندگی خود اشاره کرد و گفت: در آن دوره و در زمان تنفس یکی از جلسات به همراه زنده‌یاد حسینی شاهرودی نماینده شاهرود پیگیر دعوت ایشان به استان سمنان بودیم و سرانجام موفق شدیم ایشان را به استان بیاوریم و در جلسه شورای اداری حضور یافت.

وی با بیان اینکه در شورای اداری برخی مسئولان آمار و اعداد و ارقامی دادند افزود: ایشان در آن آمار تشکیک کرد و همان جلسه با ارائه آماری دقیق از جمعیت استان و مقایسه آن و تحلیل آمار ارائه شده به آمارها اشکال وارد کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریئیس‌جمهوری رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را انسانی دقیق و بااستعداد خواند و گفت: در همان سفر قرار بود ایشان به منطقه خطیرکوه و چشمه روزیه برود که مشکلاتی پیش آمد و نشد.

وی با اشاره به دقت بالای آیت‌الله هاشمی ادامه داد: در این سفر با یک فروند بالگرد به سمت یکی از مناطق استان می‌رفتیم که متوجه شدم ایشان دارند در آسمان جاده را می‌پایند و به ساعت خود نگاه و اعداد را زمزمه  می‌کنند.

اکرمی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی حدود 10 دقیقه جاده و ساعت خود را کنترل می‌کرد اضافه کرد: بعد از 10 دقیقه ایشان گفتند که آماری که در جلسه شورای اداری داده شد غیرواقعی است.

وی با بیان اینکه ایشان آدم بسیار دقیق و باهوشی بودند افزود: آیت‌الله هاشمی در همان مسیر به آمار ترددها در یکی از محورها تردید کرد که من توضیحاتی درباره آن به ایشان ارائه دادم.

اکرمی به انتقاد از آمارهای غیرواقعی توسط برخی مدیران پرداخت و تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما ارائه آمارهای غیرواقعی است و همین اعداد و ارقام غیرواقعی سبب می‌شود که برنامه‌ریزی‌های کلان مدیران ارشد با مشکل مواجه شود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی چه در علم و چه در سیاست و فرهنگ و اقتصاد و ...صاحب‌نظر بودند گفت: ایشان در مذاکره و سیاست خارجی و داخلی نیز انسانی کاردان و صاحب‌نظری دقیق بودند به‌طوری که بسیاری از سران کشورهای دنیا با دیده احترام و تحسین به ایشان نگاه می‌کردند.

اکرمی به انتقاد از تخریب هاشمی در دوره‌های مختلف پرداخت و افزود: ایشان حقیقتا مظلوم ثانی بودند.

وی ادامه داد: همه کسانی که علیه ایشان سخن گفتند و نوشتند به جز منافقین و دشمنان انقلاب و نظام که عالمانه و عامدانه به تخریب این یار امام و رهبری پرداختند، دیگر همه از روی نادانی و جهالت بود که به تخریب این عالم دینی و مبارز نستوه می‌پرداختند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز به انتقاد شدید از بداخلاقی‌ها در جامعه پرداخت و گفت: بخش مهمی از مسائل و مشکلات جامعه ما به همین بداخلاقی‌ها و جهالت‌ها برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه هیچ کس به اندازه هاشمی به رهبری نزدیک نبود، تصریح کرد: از همین رو است که می‌بینیم رهبری معظم انقلاب در نمازی که بر پیکر دوست دیرین خود خواندند تعبیراتی به‌کار بردند که بی‌سابقه بود و برای کس دیگری از آن استفاده نکردند و همین نشان دهنده جایگاه بی‌نظیر آیت‌الله هاشمی است.

این فعال سیاسی با اذعان به اینکه هاشمی با مرگش تولدی دوباره یافت، گفت: این تولد دوباره را در چند چیز از جمله بدرقه بی‌نظیر مردم و تشییع ایشان که بعد از تشییع امام در دوران معاصر بی‌سابقه بود.

وی از نمازی که رهبری بر پیکر هاشمی خواندند به عنوان دلیل دیگری بر جایگاه ممتاز هاشمی نام برد و اضافه کرد: جلسه بزرگداشتی که در حسینیه امام (ره) برای ایشان برگزار شد دلیل دیگری بر تولد دوباره هاشمی و نام ماندگار این عالم قران‌پژوه و سیاستمدار و مدیر بود که متاسفانه بسیاری قدرش را آنگونه که شایسته بود، ندانستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین