|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۵
از سوی کارگروه تعیین مصادیق
کد خبر: ۱۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در مورد فیلتر شدن «وی‌چت» توضیحاتی را ارایه کرد.
کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دلایل فیلتر شدن اپلیکیشن موبایلی «وی‌چت» را چنین عنوان کرد:

«به دلیل اینکه نرم‌افزار وی‌چت علاوه بر جمع‌آوری کلیه اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران و رصد ارتباطات اعضاء، حریم خصوصی آنها را نقص نموده و در عین حال این نرم افزار عامل انتشار بسیاری از محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن که برای نوجوانان ضررهای جبران ناپذیری را به‌دنبال داشته و به خاطر آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی که برای جامعه در بر داشته و دارد و همچنین به لحاظ اینکه ایجادکنندگان این نرم افزار در خارج از کشور قرار داشته و به هیچ وجه پاسخگوی تخلفات خود و شکایات خانواده های زیان دیده نبوده و نیستند؛ بنابراین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای درخواست‌های متعدد خانواده های آسیب دیده ناچار به فیلتر و مسدود سازی نرم افزار مذکور گردیده است.»

در پایان این توضیحات خطاب به کاربران گفته شده که « شما می توانید از سایر نرم افزارهای مشابه داخلی برای جایگزینی ارتباطات صوتی، متنی و تصویری و ویدئوی کم‌هزینه استفاده کنید.»

بر اساس این گزارش، فیلتر شدن «وی‌چت» پنجشنبه - 28 آذر ماه - در جلسه شورای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بدون رای منفی به تصویب رسید.

طبق ماده 22 قانون جرایم رایانه‌ای، این کارگروه با عضویت نمایندگانی از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه (شامل 6 وزیر از دولت، دو نماینده مجلس شورای اسلامی و به ریاست دادستان کل کشور) تشکیل جلسه می‌دهد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
0
0
پاک کردن صورت مساله
بجای این کار فرهنگ سازی بهتره چون همونطور که ماهواره استفاده نشد وی چت هم نمیشه
كمالي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
0
0
( سایر نرم افزارهای مشابه داخلی ) ؟؟!نرم افزارهايي كه كيهان و فارس و حوزه علميه تهيه ميكنند؟
حقگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
0
0
سلام.
ای کاش مسئولین محترم و عاقل!!! این پیام را میدیدند و میفهمیدند:
1) اینها را از ما بگیرید، راه برای رسیدن به ... زیاد است.
2) آیا جلوی سایفون و هات اسپات را هم میتوانید بگیرید؟!!!
3) تا قبل از اشتباه سال قبل و فیلتر کردن واتس آپ، چه ایرانیی از وجود ویچت خبر داشت؟؟ به برکت فیلتر شدن واتس آپ، ویچت خودنمایی کرد و به این وضع رسید که دیگر فیس بوک منحصر در شب و ساعات خاص نیست، بلکه همه افراد، بهتر از فیس بوک را در تمام ساعات با کمترین هزینه در اختیار دارند.
4)‌ آیا مردم را اینقدر نادان فرض می‌کنید که شما میفهمید که نمیتوان جلوی پیشرفت وسایل ارتباطات را گرفت اما مردم نمیفهمند؟!!! و آیا نمیدانید که مردم هم میدانند که تمام تلاش شما برای این است که بواسطه این وسایل، درآمد مخابرات به شدت رو به کاهش گذاشته و نمیتوانید مثل سابق مردم را .....؟؟؟
5) مطمئن باشید این کار شما باعث می‌‌شود اگر مردم فقط یک نرم افزار ارتباطی با برخی امکانات محدود می دانستند، اکنون نرم افزارهای متعدد با امکانات بسیار بالاتر و چه بسا مخربتر را بیابند که قطعا شما نیز در این زمینه مسئول هستید.
6) کلام آخر؛ متاسفانه نه فقط شما، که تمام کسانی که در کشور عزیزمان قصد کارهای فرهنگی دارند، فقط بلدند که بگویند نرو، نزن، نخور، نگو، نکن، نخند و... و.. و...، اما هرگز جایگزینی مناسب برای کارهای فرهنگی ارائه نکردیم که بتوانند آن را جایگزین نداشته ها کنند. و این است آفت و آسیب اصلی کارهای فرهنگی ما. که روزبه روز بر ضعف و عقب ماندگی فرهنگی ما می‌افزاید.
موفق باشید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین