|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۴۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای بررسی صلاحیت ژنرال «جیمز متیس» گزینه ترامپ برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا، آغاز شد.
 نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای بررسی صلاحیت ژنرال «جیمز متیس» گزینه ترامپ برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا، آغاز شد.

خبرگزاری رویترز که به پیش‌نویس متن اظهارات متیس در مقدمه نشست دست یافته، نوشته است که انتظار می‌رود روسیه و ایران جزو مهمترین موضوعات مورد بحث در نشست امروز باشند.

متیس بر خلاف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دیدگاهی نسبتا تند به روسیه دارد. وی همچنین هرچند از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند، اما بارها خواستار مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران شده است.

از آنجا که وی در هر دو حزب آمریکا از حمایت جدی برخوردار است، انتظار می‌رود که او به سادگی از سوی سنا تائید شود. مهمترین مانع در مسیر رسیدن وی به ریاست پنتاگون، این است که بر اساس قوانین آمریکا، وزیر دفاع باید در هفت سال گذشته خارج از سمت‌های نظامی فعالیت کرده باشد.

کنگره این اختیار را دارد که برای گزینه وزارت دفاع، استثنا قائل شود، اما این امر از سال 1953 به بعد رخ نداده است. با این حال رویترز نوشته است که به نظر می‌رسد کنگره حاضر باشد چنین استثنایی برای متیس قائل شود.

وی پیش از آغاز این نشست، در پاسخ مکتوب به مجموعه‌ای از سوالات کنگره، ایران را «مهمترین عامل ثبات‌زدای منطقه» خوانده و نوشته است که تهدید ناشی از ایران در حال گسترش است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین