|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۴۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
در سراسر آمریکا در 48 ساعت گذشته دست‌کم 45 آمریکایی کشته و 94 نفر دیگر مجروح شدند.
 در سراسر آمریکا در 48 ساعت گذشته دست‌کم 45 آمریکایی کشته و 94 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش سایت دبلیو اس ام وی، در 136 مورد تیراندازی گزارش شده در سراسر آمریکا در 48 ساعت گذشته، دست‌کم 45 آمریکایی کشته و 94 نفر دیگر مجروح شدند.

براساس اعلام مرکز آمار تیراندازی ها در آمریکا ، روز یکشنبه 48 مورد تیراندازی گزارش شده و 16 نفر کشته و 37 نفر مجروح شدند.بیشتر تیراندازی های روز یکشنبه در ایالت مریلند با 6 مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت فلوریدا 5 مورد و در ایالت های اوهایو، تگزاس و ایلینوی نیز 4 مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت تنسی 3 مورد و در ایالت های کانزاس، ویسکانسین، کارولینای جنوبی، جورجیا و آلاباما 2 مورد تیراندازی رخ داد.

براساس این گزارش هر کدام از ایالت های لوئیزانا، کالیفرنیا، کنتاکی، میسوری، آریزونا، نیویورک، کالیفرنیا، اوکلاهاما، واشنگتن، مینه سوتا، آرکانزاس و کلرادو، شاهد 1 مورد تیراندازی بوده اند.در روز شنبه نیز در نتیجه 88 مورد تیراندازی گزارش شده در آمریکا 29 نفر کشته و 57 نفر مجروح شدند.

بیشتر تیراندازی های روز شنبه در ایالت فلوریدا با 13 مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت ایلینوی نیز 8 مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت کالیفرنیا 7 مورد و در ایالت اوهایو 5 مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت های مریلند، ویسکانسین، نیویورک، ایندیانا و کنتاکی هم 4 مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت های لوئیزیانا، اوکلاهاما و کنتیکت هم 3 مورد و در ایالت های تگزاس، میسوری، آلاباما، میشیگان، آریزونا، پنسیلوانیا و کارولینای جنوبی نیز 2 مورد تیراندازی رخ داد.

براساس این گزارش در هر کدام از ایالت های آرکانزاس، ایالت کالیفرنیا، داکوتا شمالی، نیومکزیکو، ویرجینیا غربی، مینه سوتا، نوادا، کلرادو، نبراسکا، رودآیلند، ماساچوست و واشنگتن 1 مورد تیراندازی اتفاق افتاده است.

به گزارش سایت دبلیو اس ام وی، پسر نوجوان 12 ساله ای در یک حادثه تیراندازی تصادفی در شهر سیدار هیل در ایالت تنسی کشته شد. همچنین به گزارش سایت تندی چانل، یک پسر نوجوان14 ساله از شهر بیچ گرو در ایالت ایندیانا نیز در میان کشته ها است.

به گزارش سایت کی نوی، در میان مجروحان، نوجوان پسر 16 ساله از شهر مونروی در ایالت لوئیزیانا وجود دارد همچنین پسر نوجوان 17 ساله ای نیز در شهر بالتیمور در ایالت مریلند در میان مجروحان دیده می شود. به گزارش سایت فوکس 10 فونیکس، دختر نوجوان 17 ساله از شهر فونیکس ایالت آریزونا نیز زخمی شده است. همچنین پسری نوجوان 17 ساله نیز از شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی در میان مجروحان وجود دارد.

براساس گزارش این مرکز، ‌از ابتدای سال 2017 تا هشتم ژانویه، 1141 مورد تیراندازی در سراسر آمریکا گزارش شده که 289 نفر کشته و 613 نفر مجروح داشته است. 11 نفر از کشته و مجروح شدگان کودکان زیر یازده سال بودند و 53 نفر از کشته و مجروح شدگان هم نوجوانان بین دوازده تا هفده سال بودند. 8 مورد از این تیراندازی ها ، تیراندازی به جمع بوده است. 50 مورد از تیراندازی ها در حمله مسلحانه به خانه های مردم آمریکا بوده است. براساس این آمار فقط 37 مورد از این تیراندازی ها برای دفاع شخصی بوده است و 42 مورد از این تیراندازی ها نیز تصادفی بوده است.

مرکز آمار تیراندازی ها در آمریکا یک منبع جمع آوری تیراندازی ها در ایالت های سراسر آمریکا است. اطلاعات این منبع از دو هزار رسانه خبری محلی در آمریکا، گروه های حقوق بشری، منابع دولتی و منابع تجاری به طور روزانه جمع آوری می شود و هدف آن ارائه اطلاعات درباره خشونت های ناشی از تیراندازی در آمریکا است. این مرکز مستقل است و در آن پژوهشگران و متخصصان آماری ضمن جمع آوری اطلاعات و آمار به تجزیه و تحلیل این داده ها می پردازند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین