|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۴۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
مصاحبه یک مقام امنیتی سابق ترکیه با روزنامه واشنگتن پست ابعاد تازه ای از حمایت دولت ترکیه از تروریست ها در سوریه را روشن کرد.
 مصاحبه یک مقام امنیتی سابق ترکیه با روزنامه واشنگتن پست ابعاد تازه ای از حمایت دولت ترکیه از تروریست ها در سوریه را روشن کرد.

به گزارش شبکه الاخباریه سوریه احمد سعید یایلا رئیس سابق نیروهای مبارزه با تروریسم ترکیه گفت به گارد مرزی ترکیه دستور داده شده بود خودروهایی راکه شرکت های ترکیه ای به سوریه اعزام می کنند و حامل مواد منفجره و سلاح برای داعش در عراق و سوریه هستند بازرسی نکنند.

این مقام امنیتی سابق که در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست سخن می گفت تصریح کرد فرماندار شهر شارلی اورفا در نزدیکی مرز سوریه به صورت روزانه با فرماندهان داعشی در سوریه در ارتباط بود و با اختیاراتی که دولت به او داده بود انواع کمک ها را به این گروه ارائه می داد.

واشنگتن پست به نقل از این مقام امنیتی سابق ترکیه افزود پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه مأمور حمایت از آن دسته از عناصر داعش بود که زخمی شده بودند و در بیمارستان های ترکیه به صورت رایگان تحت درمان قرار داشتند.

یکی از این زخمی ها فاضل احمد الحیالی معاون ابوبکر البغدادی بود، الحیالی به دلیل قطع یکی از پاهایش در بیمارستانی در ترکیه تحت درمان بود.

همچنین احمد قهوه جی از فرماندهان امنیتی در دیاربکر نیز از نقش دولت اردوغان در آموزش عناصر داعش در پایگاههای نظامی سری در نزدیکی مرزهای مرزهای سوریه-عراق پرده برداشت.

وی [ که به آلمان گریخته است ] تصریح کرد از این پایگاهها بازدید می کرد تا از تجهیزاتی که شرکت بلک واتر آمریکا در اختیار نیروهای تحت آموزش داعش قرار می داد آگاه شود.

بر اساس اظهارات قهوه چی شرکت بلک واتر این تجهیزات را بر اساس عقد قرارداد با نظام آل سعود برای داعش در عراق و سوریه ارسال می کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین