|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۴۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
در حملات هوایی "اشتباهی" که گمان می‌رود از سوی ائتلاف تحت امر آمریکا در شرق موصل صورت گرفته باشد، 27 غیرنظامی کشته شدند. همچنین در حملات اشتباه دیگری در رقه سوریه، 11 تن کشته شدند.
در حملات هوایی "اشتباهی" که گمان می‌رود از سوی ائتلاف تحت امر آمریکا در شرق موصل صورت گرفته باشد، 27 غیرنظامی کشته شدند. همچنین در حملات اشتباه دیگری در رقه سوریه، 11 تن کشته شدند.

به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، احمد رائد الحمدانی، مسئول جراحی عمومی در بیمارستان صحرائی عملیات آزادسازی موصل به نقل از منابع و شاهدان عینی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: جنگنده‌های ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا 10 خودروی انتقال سوخت را که متعلق به غیرنظامیان بودند و ارتباطی با داعش نداشتند در میدان الحمامیل در محور شرقی موصل بمباران کردند.

وی افزود: این بمباران به تخریب کامل خودروها و کشته شدن 15 غیرنظامی که در مکان این رخداد حضور داشتند، انجامید.

وی همچنین گفت که جنگنده‌ها با سه موشک میان برد محله ابن الهیثم در منطقه موصل جدیده (وادی العین) در جنوب شرق موصل را بمباران کردند که خانواده‌های آواره در این منطقه ساکن هستند که این حمله به کشته شدن 12 تن از جمله زنان و کودکان انجامید.

در این حمله، همچنین تعدادی از خانه‌های مسکونی و خودروهای غیرنظامیان تخریب شدند.

تا به این لحظه ائتلاف بین المللی این خبر را تکذیب یا تایید نکرده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا چندین حمله‌ هوایی امروز به دو روستای غضبان و السویدیه در حومه رقه داشتند.

منابع محلی سوری گفتد که جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا ظرف 24 ساعت گذشته حملات هوایی به مناطقی در حومه شمالی و غربی رقه داشتند که در پی این حملات، دو تن در روستای غضبان و 9 تن از جمله 5 کودک در حمله به روستای السویدیه کشته شدند و آمار تلفات این حمله احتمال افزایش دارد چراکه تعداد زیادی از مردم به شدت زخمی شده‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین