|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۳۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
مطمئن هستم با کمک پروردگار و اهتمام مسئولین طرح تحول سلامت که فقط بخشی از مشکلات مردم را در این حوزه حل کرده، ادامه می‌یابد.
وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و آثار آن در کشور، گفت: اگر مردم از این طرح حمایت می کنند، حتما متوجه آثار مثبت آن شده اند.

دکتر سید حسن هاشمی روز شنبه در بیست و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور که در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، به سه هدف اصلی و استراتژیک طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: کاهش پرداختی از جیب مردم، توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت و افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، سه هدف اولیه این طرح ملی در حوزه سلامت بوده است.

وی با اشاره به حمایت مردم از طرح تحول سلامت، گفت: اگر مردم از این طرح حمایت می کنند، حتما آثار آن را دیده اند.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش ارائه خدماتی مانند اورژانس و زایمان طبیعی در بیمارستان های وزارت بهداشت و همچنین افزایش حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم، ادامه داد: این طرح به رغم همه مشکلات پیش رو، روزهای پرفروغ‌تری را خواهد داشت و با تمام حاشیه‌هایی که برای ما درست کردند، با اهتمام بیشتر این مسیر را دنبال می‌کنیم.

هاشمی بر سرعت و دقت بیش از پیش روسای دانشگاه های علوم پزشکی در مسیر اجرای طرح تحول سلامت در ماه های باقیمانده از عمر دولت، گفت: کسی که در حوزه سلامت مسئولیت می‌پذیرد هم از نظر مادی و هم از نظر تخصصی آسیب می‌بیند اما خداوند به آنها اجر می‌دهد.

وی تاکید کرد: مطمئن هستم با کمک پروردگار و اهتمام مسئولین طرح تحول سلامت که فقط بخشی از مشکلات مردم را در این حوزه حل کرده، ادامه می‌یابد.

در عین حال بارها گفته‌ایم که ما خرابی‌های زیادی در این حوزه داریم و حتی سال‌های طلایی را هم از دست داده‌ایم و غفلت کرده‌ایم اما اکنون باید جبران کنیم. به این صورت که اگر در دوره‌ای پول کمتری به حوزه سلامت داده شده، الان منابع را بیشتر کنیم و اگر در حوزه پیشگیری غفلت شده و امروز گرفتار درمان شدیم، اکنون باید حواس‌مان را جمع کرده و مراقبت کنیم. به عنوان مثال در حال حاضر در حوزه بهداشت، شبکه بهداشتی به تدریج در کل کشور راه‌اندازی می‌شود و ما باید سعی کنیم تا با سرعت بیشتر اقداماتی را که انجام ندادیم، اجرا کنیم.

وزیر بهداشت با تشکر از نمایندگان مجلس، مسئولان و رئیس‌جمهوری، گفت: بارها پیش آمده مشکلاتی که در مسیر طرح تحول سلامت ایجاد شده است، آقای روحانی این مشکلات را با تدبیر حل کرده‌اند و در حال حاضر هم دستور داده اند هر چه زودتر مشکلات مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی مرتفع شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین