کد خبر: ۱۳۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
حمید چیت‌چیان وزیر نیرو صبح پنجشنبه در اولین برنامه خود در استان بوشهر به شهر سیراف محل احداث آبشیرین‌کن طرح انتقال آب دریا به شهرستان جم رفت و این طرح را کلنگ‌زنی کرد.
  وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت گسترده مناطق ساحلی کشور برای ایجاد و راه‌اندازی تاسیسات شیرین‌سازی آب دریا، گفت: مناطق ساحلی تاثیر بسزایی در آینده تامین آب کشور دارد.

 حمید چیت‌چیان ظهر پنجشنبه در مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث آبشیرین‌کن طرح انتقال آب دریا به شهرستان جم در سیراف شهرستان کنگان اظهار داشت: شیرین سازی آب دریا و تامین نیازهای مردم از طریق دریا تحولی اساسی در ادامه حیات مردم کشور است.

وی اضافه کرد: این صنعت نوپا را در کشور با جدیت دنبال می‌کنیم و این موضوع نقش بسیار اساسی در تامین آب منطقه و کشور دارد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: نوار ساحلی گسترده‌ای از دریا را برای انجام پروژه‌های شیرین سازی آب دریا در نظر داریم و این آغاز راه است.

وی ادامه داد: ما در دولت مصمم هستیم تمام زیرساخت‌های لازم برای تامین آب و برق کشور تامین کنیم.

چیت‌چیان افزود: به دلیل وضعیت جغرافیایی کشور، مناطق ساحلی تاثیر بسزایی در آینده تامین آب کشور دارد.

وزیر نیرو با اشاره به اجرای پروژه انتقال آب دریا به شهرستان جم گفت: این تأسیسات با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۸ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی اظهار داشت: عملیات خط انتقال این آب شیرین‌کن با مشارکت وزارت نفت در حال اجراست که پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

چیت‌چیان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و با تکمیل تأسیسات آب شیرین‌کن سیراف آب شهرهای سیراف و شهرها و روستاهای شهرستان جم به صورت مطمئن و پایدار تأمین شود.

 حمید چیت‌چیان وزیر نیرو صبح پنجشنبه در اولین برنامه خود در استان بوشهر به شهر سیراف محل احداث آبشیرین‌کن طرح انتقال آب دریا به شهرستان جم رفت و این طرح را کلنگ‌زنی کرد.

وزیر نیرو برای سفری دو روزه وارد استان بوشهر شده است؛ در این سفر عملیات اجرایی سد باغان و پروژه آب شیرین کن ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف، جم آغاز می‌شود و بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه و آب شیرین کن بوشهر افتتاح خواهد شد.

همچنین وزیر نیرو در نشست کارگروه بررسی مشکلات آب استان بوشهر حضور خواهد یافت.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین