|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۱۳۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
این حادثه باید درسی باشد برای شهر هایی مانند تهران که امروزه دارای بافت فرسوده پر جمعیت با خیابان های باریک و آپارتمان های سر به فلک بلند است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری حادثه زلزله بم گفت: زلزله بم به ما این هشدار را داد که ضوابط شهرسازی و رعایت اصول ایمنی را باید بیش از پیش رعایت کنیم تا به این سرنوشت دچار نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مهدی چمران در سیصد و پانزدهمین جلسه شورا با یادآوری حادثه زلزله بم افزود: امروز 5 دی ماه سالروز زلزله بم است حادثه ای که تاثیر بزرگی در کشور داشته و آیینه عبرتی باید باشد برای همه مسئولین در حوزه شهر سازی .
وی ادامه داد: زلزله بم یک حادثه دلخراش بود که اهمیت و ضرورت بازنگری در طرح های شهر سازی و رعایت ضوابط و اصول ایمنی در ساختمان سازی را آشکار ساخت حال آنکه این حادثه می تواند برای هر شهری دیگری رخ دهد .

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود : شهر بم حدود یکصد هزار نفر جمعیت داشت یعنی یک چهارم یکی از مناطق تهران ، شهری مسطح که یک باغ شهر بود نه شهری با خیابان های و کوچه های باریک و آپارتمان های بلند . در چنین شرایطی 25 هزار نفر از ساکنان این شهر کشته شدند و تعداد زیادی مجروح ، معلول و کودک بی سرپرست بر جای ماند .

چمران ادامه داد: ساختمان ارگ بم به عنوان بزرگترین ساختمان خشتی جهان آسیب دید به گونه ای که آسیب دیدگی آن جبران نخواهد شد.

وی اظهار داشت: هنوز پس از گذشت سالها اقدامات بازسازی این شهر به سرانجام نرسیده و جمعیت زیادی از این موضوع در رنج و عذاب هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: این حادثه باید درسی باشد برای شهر هایی مانند تهران که امروزه دارای بافت فرسوده پر جمعیت با خیابان های باریک و آپارتمان های سر به فلک بلند است.

چمران یاد آور شد: علاوه بر آنکه باید همواره امیدوار به لطف پروردگار باشیم اما باید به مسائل ایمنی و رعایت ضوابط شهر سازی و ساختمان سازی توجه کنیم . در ژاپن زلزله ای 7 ریشتری می آید و تنها یک نفر آن هم یک شخص سالخورده جان خود را از دست می دهد . آیا وضعیت شهر های ما اینگونه است ؟

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تبریک میلاد مسیح (ع) گفت : امروز میلاد حضرت عیسی مسیح یکی از پیامبران اولوالعزم می باشد و این میلاد را به همه موحدین و مسیحیان و پیروان حضرت عیسی تبریک می گوییم و امیدواریم آن هایی که امروز از مسیحیت دم می زنند بویی از خصایص ، خصایل ، دوستی ، صمیمیت و ملاطفت این پیامبر عظیم الشان برده باشند و اینگونه به جان مردم جهان نیافتند .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین