|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۳۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
پس از وقوع حملات تروریستی در اروپا، این اتحادیه قوانین مربوط به سلاح را سخت‌تر کرد.
  پس از وقوع حملات تروریستی در اروپا، این اتحادیه قوانین مربوط به سلاح را سخت‌تر کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از وقوع حملات تروریستی در اتحادیه اروپا، کشورهای این اتحادیه موافقت خود را برای سخت‌تر کردن قوانین مربوط به سلاح اعلام کردند. با این وجود، اتحادیه اروپا از ارائه پیشنهادی برای ممنوعیت کامل سلاح‌های مرگبار نیمه اتوماتیکی چون کلاشینکف خودداری کرد.

این اقدام بخشی از سخت‌گیری قوانین اتحادیه اروپا به دولت‌های برای خرید و فروش اسلحه از زمان وقوع حوادث تروریستی در این اتحادیه است. در یکی از این حوادث دو تروریست، 12 نفر را در مقابل دفتر مجله شارلی ابدو به قتل رساندند. همچنین تروریست‌ها 130 نفر را در حمله سال گذشته در پاریس کشتند.

این قوانین در سال 2015 مطرح شده بود؛ اما به دلیل بالا گرفتن بحث بر روی آن، تصویب آن تا به امروز طول کشید. این قوانین دسترسی به سلاح‌هایی با کالیبر بالا را سخت‌تر می‌کند. همچنین براساس قوانین جدید می‌توان با سهولت بیشتری سلاح‌های فروخته شده را برای جلوگیری از فروش در بازار سیاه تحت پیگیری قرار داد.

اتحادیه اروپا می‌کوشید علی رغم وجود لابی تسلیحاتی، داشتن اسلحه کلاشنیکف برای شهروندان را ممنوع اعلام کند؛ اما به دلیل حمایت نکردن اعضای اتحادیه اروپا، این طرح با شکست مواجه شد. فنلاند، کشوری که 1340 کیلومتر با روسیه مرز مشترک دارد و خدمت سربازی برای مردان در این کشور اجباری است یکی از مخالفان طرح اولیه برای ممنوعیت داشتن اسلحه کلاشنیکف بود. فنلاند اعلام کرد این قانون می‌تواند به باشگاه سربازان ذخیره این کشور لطمه بزند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین