|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۳۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
برجام نمی‌تواند آسیب‌پذیر باشد زیرا به نفع دیگران هم هست. افرادی برای این توافق‌نامه دو سال وقت گذاشتند. برای ما مهم بود که از تحریم‌هایی مانند نفت و غذا خودمان را نجات دهیم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و رئیس هیات مدیره امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای تشکل‌های سیاسی و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن خوش‌‌آمدگویی به دانشجویان و گرامی‌داشت روز دانشجو درباره تشکل‌های دانشجویی گفت: «این یک فرصت استثنایی است. تشکل‌ها در گذشته در حوزه علمیه وجود داشت اما امروز در دانشگاه است. دانشگاه امروز یعنی فردای ایران و ایران آینده یعنی دیروز دانشگاه‌ها. شما در این موقعیت کار بزرگی برعهده دارید، هر چند که درس خواندن برای شما اصل است زیرا برای آن هزینه می‌کنید. بنابراین نسبت به دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند یک امتیاز ویژه دارید و این موضوع نشان می‌دهد شما نسبت به این کشور، انقلاب، دین و جامعه‌تان بی‌تفاوت نیستید.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدار روز گذشته خود با دانشجویان اشاره کرد و گفت: ‌«دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از شادابی و جدیت بیشتری برخوردار هستند و امیدوارم این موقعیت با هم‌فکری برای خدمت به جامعه کشورتان ادامه پیدا کند. متاسفانه تشکل‌های دانشجویی در کشورهای در استبداد تحت فشار هستند زیرا این کشورها نمی‌توانند آزادی را تحمل کنند. شما هم تا اندازه‌ای بی‌نصیب از این فشار نیستید در اینجا تا حدودی فشار وجود دارد من فکر می‌کنم این موضوع به نفع کشور است که جوانان مسئولیت اجتماعی را تجربه کنند و خود را برای اداره کشور در آینده آماده کنند.»

او ادامه داد: «کسانی که در دوران تحصیل خود عضو تشکل‌ها می‌شوند و برای سعادت جامعه و رفع مشکلات تلاش می‌کنند بعد از تحصیل نیز جامعه را مطالعه خواهند کرد و این برای شما کار بسیار خوبی است مخصوصا شما برای همه لحظه‌هایی که در دانشگاه هستید هزینه می‌دهید.»

دانشگاه آزاد اسلامی با شهریه دانشجویان ماندگار است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ‌«دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به کسی نیست بنده به عنوان مسئول از پیش از راه‌اندازی این دانشگاه بوده‌ام و تا پایان نیز هستم و می‌دانم که این دانشگاه با شهریه دانشجویان ماندگار است. البته کمک‌هایی هم که آمارش زیر 5درصد است به دانشگاه شده که همگی صرف ساخت آزمایشگاه و ساختمان و خدمات آموزشی شده است. این دانشگاه برای ماندگاری و برای اینکه به تاراج برده نشود نیاز به متولی دارد.»

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود:‌ «با موافقت مقام معظم رهبری فکر کردیم این ثروت عظیم را وقف کنیم تا همیشه بماند و همیشه در خدمت تحصیل و تحقیق باشد. وقف‌نامه جامعی هم برای این موضوع تهیه و ثبت شد؛ اما زمانی که هزاران رقم ملک و مستغلات در حال ثبت شدن بود شیاطینی که همیشه با این دانشگاه دشمنی داشتند وارد این موضوع شدند. ما حتی پیش‌بینی کرده بودیم هیات موسس می‌تواند به عنوان متولی دانشگاه باقی بماند، حتی جانشین هیات موسس هم مشخص شد. قرار بود وقف‌نامه نیز همیشه وجود داشته باشد اما برخی کارشکنی‌ها جلوی این امر خیر را گرفت.»

رئیس هیات موسس ‌دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «تصرف در کار وقفی چیزی است که خداوند نمی‌بخشد. همان شیاطین این روند را کند کردند اما شما باید بدانید اگر هزینه‌ای در این جا می‌دهید هیچ گاه تلف نمی‌شود. بیش از نیمی از فارغ‌التحصیلان ایران از دانشگاه آزاد اسلامی هستند و بیش از نیمی از دانشجویان تحصیلات عالی در دانشگاه آزاد اسلامی درس می‌خوانند دنیا نیز این دانشگاه را به رسمیت شناخته است امروز مقالات زیادی از دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مختلف منتشر می‌شود.»

هاشمی رفسنجانی به اجلاس آسایهل در مالزی اشاره کرد و گفت:‌ «دکتر حمید میرزاده برای وزن سنگینی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد مسئول هیات امنای آسایهل شد؛ زیرا دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک وزنه سنگین آموزشی در دنیا می‌شناسند.»

او درباره مشکلات افزود: «متاسفانه ما آنقدر دستمان باز نیست. قدرت‌هایی وجود دارند که می‌توانند فشار ایجاد کنند باید مراعات شود و درست فکر کنید و به صورت مشورتی با تشکل‌های دیگر در ارتباط باشید. همچنین نشریات را گسترش دهید تا خودتان و جامعه رشد کند. یک دهه دیگر این دانشگاه با روندی که امروز پیش می‌رود، می‌تواند تمام ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اسناد بالادستی اشاره کرد و گفت:‌ «با توسعه کپی‌سازی و مونتاژ می‌شود به صورت موقت کار کرد اما آن چه می‌ماند آن چیزی است که خودمان فکر می‌کنیم و می‌سازیم. بنابراین باید به دنبال کارهایی باشیم که دانش ما باشد. خوشبختانه در یک سال اخیر بیش از هزار شرکت دانش‌بنیان تشکیل شده است.»

کنگره آمریکا برای کارشنکی در اجرای برجام تنهاست

هاشمی رفسنجانی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت:‌ «برجام نمی‌تواند آسیب‌پذیر باشد زیرا به نفع دیگران هم هست. افرادی برای این توافق‌نامه دو سال وقت گذاشتند. برای ما مهم بود که از تحریم‌هایی مانند نفت و غذا خودمان را نجات دهیم. از طرفی کشورهای منطقه علاقه همکاری با ایران را دارند؛ امروز اگر کنگره آمریکا بخواهد درباره برجام کارشکنی کند، تنهاست. همکاری در شرایط مساوی هیچ موردی ندارد اگر حالت استعماری نداشته باشد ما حاضریم با همه دنیا همکاری کنیم این موضوع یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است.»

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «ما در برجام امتیازی به دست آوردیم که آثارش را به زودی می‌بینیم. به طور مثال عضو انجمن ایتر شدیم. ایتر علمی است که از انرژی خورشید است و با جوش ذرات هسته‌ای انرژی ایجاد می‌کند. همین ذرات هسته‌ای که می‌توانند خطرناک باشند و در جایی هم کارآمد باشند.»

او با اشاره به همکاری ایران و انجمن ایتر گفت:‌ «باید تلاش کنیم که عضو این انجمن 7 نفره شویم. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های مختلف علم فعالیت‌های خوبی داشته است. دانشگاه آزاد اسلامی با امکاناتی که از شما می‌گیرد و پولی که شما هزینه می‌کنید، خدمات آموزشی و پژوهشی و همچنین سرمایه‌گذاری بر اقتصاد دانش‌بنیان انجام می‌دهد. به طور مثال اختراعاتی برای حل بحران گرد و غبار در این دانشگاه ثبت شده و به صورت آزمایشی اجرا شده که برای همه کشور نیز اجرایی خواهد شد.»

هاشمی رفسنجانی افزود:‌ «همه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان آزاد اکسپو وجود دارد. ما در این دانشگاه وارد یک فاز جدید شدیم. فاز آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی جدیدی که باید در آن خوب عمل کنیم. امروز ابزار تحقیق و پژوهش در اختیار شماست و این خدمات بیشتر می‌شود. اگر خطرات از این دانشگاه دور بماند، یک دهه دیگر همه دستاوردهای خوب این دانشگاه دیده می‌شود.»

او به هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ «امیدوارم با شرایطی که در ‌دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است و با وجود شخصیتی مثل حجت‌الاسلام نمازی که سابقه فعالیت‌ در خبرگان را داشتند و همچنین با وجود دکتر سیدطه هاشمی فعالیت‌های تشکل‌ها گسترش یابد. ما این شرایط را در دانشگاه آزاد اسلامی درست کردیم که تشکل‌ها در کنار کانون‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت گسترده‌ای برای توسعه جامعه داشته باشند.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین