|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰
بارسلونا برابر رئال معمولا تماما در مورد نبرد رو در روی لیونل مسی و کریستیانو رونالدوست. اما چه بازیکنانی غیر از این دو نفر می توانند در ال کلاسیکو تاثیرگذار ظاهر شوند؟ درموت کوریگان (رئال) و سم مرسدن (بارسلونا) از تحریریه ESPN به این سوال پاسخ می دهند.
بارسلونا برابر رئال معمولا تماما در مورد نبرد رو در روی لیونل مسی و کریستیانو رونالدوست. اما چه بازیکنانی غیر از این دو نفر می توانند در ال کلاسیکو تاثیرگذار ظاهر شوند؟ درموت کوریگان (رئال) و سم مرسدن (بارسلونا) از تحریریه ESPN به این سوال پاسخ می دهند.

ایسکو – رئال مادرید
تنها یک ماه پیش، به نظر می رسید دوران ایسکو در رئال به پایان رسیده. بازیساز جوان اسپانیایی در برنامه های زیدان جایی نداشت و حتی یک بار توسط هواداران خانگی هو شد. اما مصدومیت های پرتعداد رئال به او اجازه داد در دربی مادرید برابر اتلتیکو از ابتدا به میدان برود و با یک نمایش خیره کننده همه چیز تغییر کرد. حتی با آمادگی دوباره بنزما، مصدومیتِ بیل یعنی زیدان با اطمینان احتمالا 1-3-2-4 بازی برابر اتلتیکو را برای ال کلاسیکو تکرار خواهد کرد. ایسکو می تواند دوباره بین خطوط فضا پیدا کند و برای هم تیمی هایش موقعیت بسازد. خلاقیت او در باز کردن قفل دفاع بارسلونا کلیدی خواهد بود.

نیمار – بارسلونا
از آخرین باری که نیمار برای بارسلونا گل زد هفت بازی می گذرد. این در حالیست که او در 9 بازی اول فصل، شش گل به ثمر رسانده بود. او با تمام این اوصاف هنوز هم بازیکن موثریست. روز یکشنبه در تساوی 1-1 برابر سوسیداد باز هم حرکت انفرادی نیمار بود که فرصت گل تساوی را برای لیونل مسی ساخت. این نقش بازیسازی، نقش اصلی نیمار در این فصل بوده. او تا همینجا در لیگ قهرمانان 7 پاس گل داده و در لیگ هم 5 پاس گل به این آمار اضافه کرده. چه سبک بازی اش را دوست داشته باشید و چه از آن بدتان بیاید، مشخص است که او تاثیر گذار است. اگر نیروی خلاقانه او در کلاسیکو ادامه داشته باشد، شاید نیمار کسی باشد که به بارسلونا کمک کند دوباره فاصله با صدر را به سه امتیاز کاهش دهند.

مارسلو – رئال مادرید
انتخاب یک دفاع چپ به عنوان مهم ترین مهره یک تیم کمی شاید عجیب باشد، مخصوصا در تیمی مثل رئال با کلی بازیکنان کهکشانی. اما مارسلو خیلی فراتر از یک مدافع معمول است. این بازیکن ملی پوش برزیلی یکی از کلیدی ترین مهره های رئال است، و در همین فصل در 14 مسابقه ای که مارسلو به میدان رفته، رئال در 13 بازی پیروز شده. در برابر ویارئال او مصدوم شد و بین دو نیمه از زمین بیرون رفت. بازی هم در نهایت مساوی به پایان رسید. از آن طرف رئال در 5 مسابقه ای که مارسلو را با خود نداشته تنها یک بار پیروز شده. این یک اتفاق نیست. حضور مارسلو در سمت چپ برای کل شکل تیم حیاتیست، مخصوصا وقتی رونالدو از آن سمت به داخل می زند. دفاع راست بارسلونا یعنی سرخی روبرو کار سختی خواهد داشت. اگر او همیشه دنبال رونالدو باشد، ممکن است مارسلو آزاد شود و ضربه بزرگی به بارسا وارد کند.

سرخی روبرتو – بارسلونا
با مصدومیت بیل و خارج از فرم بودنِ بنزما، رئال به دنبال بهترین استفاده از رونالدو خواهد بود. رونالدو فصل را آهسته شروع کرد اما حالا دوباره اوج گرفته و اگر بارسلونا می خواهد شانسی برای پیروزی داشته باشد، رونالدو باید متوقف شود. در گذشته نبرد های مستقیمِ او با دنی آلوز یکی از نبرد های کلیدی و تعیین کننده ال کلاسیکو بودند. اما حالا دنی آلوز در یوونتوس است و رونالدو یک رقیب جدید به نام سرخی روبرتو دارد. این بازیکن در اصل هافبک یکی از پدیده های بارسلونا در فصل گذشته بود و زمانی که انریکه او را به دفاع راست برده، روبرتو خوش درخشیده است. اما اخیرا او در بازی های مهم تر کمی از فرم خارج شده و این می تواند مهم ترین چالش او باشد. او باید رونالدو را خاموش نگه دارد و از آن طرف یک تهدید در حمله باشد. بارسلونا برای پیروزی به کمکِ بزرگ روبرتو نیاز خواهد داشت.

کاسمیرو / متئو کواچیچ – رئال مادرید
کاسمیرو با آمدن زیدان تبدیل به مهره کلیدی رئال شد. آن هافبک هولدینگ محکم که به بازیکنان با استعداد هجومی تیم این آزادی عمل را می داد که کارشان را خوب انجام دهند. او در پاییز دچار شکستگی از ناحیه پا شد و مدتی از ترکیب تیم کنار رفت. غیبت دو ماهه او به کواچیچ اجازه داد تا به عنوان یک مهره مطمئن در عمق هافبک، خودش را نشان دهد. کواچیچ در کنار هم وطنش لوکا مودریچ، در دربی اخیر برابر اتلتیکو هم عملکرد درخشانی داشت. یک مشکل مزمن مچ پا که دوباره در پیروزی 2-1 برابر خیخون پدیدار شد، احتمالا این معنی را می دهد که کواچیچ صد در صد برای ال کلاسیکو آماده نیست. از آن طرف انتظار می رود کاسمیرو بتواند دوباره به میدان برود. با غیبت تونی کروس، حالا زیدان باید آمادگی هر دو بازیکن را به خوبی بسنجد و ببیند کدام یک می توانند در این پست کلیدی که شامل مهار لیونل مسی هم هست، به میدان بروند.

سرخیو بوسکتس – بارسلونا
به گزارش آی اسپورت؛ شروع ناامید کننده بارسلونا در این فصل با انتقاداتی که از سبک آن ها می شود همراه شده. ژاوی از تیم رفته و اینیستا هم مصدوم است. و حالا بیش از همیشه این ناله مطرح می شود که این بارسا اصلا بارسا نیست. آن ها کنترل توپ را در میانه میدان برابر سوسیداد از دست دادند و حتی در نیمه اول مالکیت توپ کمتری از حریف باسکی خود داشتند. یکی از محور های این بحث بوسکتس است. این هافبک ملی پوش اسپانیایی احتمالا سخت ترین فصل دوران حضورش در بارسلونا را تجربه می کند. عجیب نیست که این اتفاق در غیبت ژاوی و اینیستا رخ داده. اما نمی توان این را برای بعضی از پاس های اشتباه و تکل های بد او بهانه قرار داد. اگر اینیستا به ال کلاسیکو نرسد، حیاتی تر از همیشه بوسکتس باید در این بازی سطح بازی اش را بالاتر ببرد تا فرمی که عادت داشتیم از او ببینیم را دوباره شاهد باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین