|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
من فکر می‌کنم آنها ماهیگیر بوده‌اند و این یک اتفاق عادی و عمل انسان‌دوستانه برای کمک به ملوانان بوده است. این تنها ناوگان دریایی آمریکا نیست که چنین اقداماتی را انجام می‌دهد و دیگر دریانوردان نیز این کار را می‌کنند. دریا یک موقعیت غیر منتظره است و می‌تواند در کمتر از ثانیه دچار تغییرات شود.»نامه‌ای برای خرید آب سنگین از ایران نداریم
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست روزانه خود با خبرنگاران اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا شماری از ملوانان ایرانی را در خلیج فارس نجات داده است.

 به نقل از وب‌سایت وزارت امور خارجه آمریکا،‌ جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست روزانه با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره کمک به یک قایق ایرانی در آب‌های خلیج فارس از سوی آمریکا و این که آیا چنین اقداماتی در سیاست‌های آمریکا بوده است، گفت: «چنین اقدامی نیاز سیاست خارجی نیست. این یک جریان عادی در قوانین بین‌المللی دریایی است که به دریانوردان در شرایط سخت کمک کنید و آنطور که من متوجه شده‌ام، این یک خرابی بوده است و کشتی Nitze آمریکا و نیروی دریایی به طور معمول در این موارد ورود می‌کند.»

وی ادامه داد: «من فکر می‌کنم ناوگان دریایی در خلیج فارس در طول سال‌های گذشته تنها حدود 30 عملیات کمک داشته‌اند و آن‌طور که من متوجه شده‌ام نیمی از این عملیات‌ها برای ملوانان ایرانی بوده است. من فکر می‌کنم آنها ماهیگیر بوده‌اند و این یک اتفاق عادی و عمل انسان‌دوستانه برای کمک به ملوانان بوده است. این تنها ناوگان دریایی آمریکا نیست که چنین اقداماتی را انجام می‌دهد و دیگر دریانوردان نیز این کار را می‌کنند. دریا یک موقعیت غیر منتظره است و می‌تواند در کمتر از ثانیه دچار تغییرات شود.»

کربی تصریح کرد : «بنابراین زمانی که با موقعیتی مواجه می‌شوید که هر کسی در دریا دچار مشکلی شده است، شما هر کسی که باشید برای کمک به فرد مذکور تعهد دارید و این اقدامی است که ناوگان دریایی امریکا انجام داده است.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آمریکا با کاهش تحریم‌ها و صدور مجوز به شرکت‌های آمریکایی برای تجارت با ایران تا پیش از پایان دولت به دنبال محکم کردن توافق با ایران است،‌ بیان کرد: «ما در حال انجام تعهدات طبق برجام هستیم و آشکارا همچنان اعتقاد داریم که توافق ایران چیز درستی برای کشور و منافعمان است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین درباره اینکه ایران قرار است آب سنگین خود را به عمان منتقل کند و اینکه می‌دانید چه کسی قرار است این آب سنگین را خریداری کند پاسخ داد: «دراین باره اطلاعی ندارم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است آمریکا مجددا از ایران آب سنگین خریداری کند، بیان کرد: «ما انتطار نداریم که دولت آمریکا در آینده نزدیک آب سنگین از ایران خریداری کند.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین