|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
رییس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت 16 آذر - روز دانشجو، پیامی صادر کرد.
در پیام دکتر حمید میرزاده آمده است:

«هم­ اکنون در سالروز بزرگداشت جان­فشانی­‌های دانشجویانی قرار داریم که نقش بی­‌بدیلی در تاریخ پرفراز و نشیب معاصر کشور داشته‌اند. 16 آذر، بدون تردید نقطه عطفی در تاریخ دانشجویی ایران محسوب می­‌شود. روزی که سنگ فرش­‌های سبز دانشگاه با خون سرخ دانشجویان این مرز و بوم رنگین شد.

دانشگاه­‌های پرصلابت امروز ما نتیجه­ از خود گذشتگی­‌ها و دلاوری­‌های جوانان از جان گذشته آن روزها بوده است.

هم­ اکنون با گذشت سال‌­ها همچنان 16 آذر برای ما نشانه و یادآور روشنگری، بیداری و تلاش برای روزهای بهتر قلمداد می­‌شود. 16 آذر نشان از اهمیت محوری دانشجو بیانگر نقش کلیدی او در توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران است.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز ملی به همه دانشجویان عزیز، یادآور می­‌شوم آنچه امروز به دست آمده محصول همت و تلاش تک تک فرهیختگان و نخبگانی است که با امید و آرزو پا در عرصه های علمی و پژوهشی کشور گذاشته و چراغ علم را به دوش کشیدند تا ملت سربلند ایران بتوانند در سایه این نور تابان راهشان را به سوی فردای بهتر برگزینند. دانشجو در هزاره سوم، نقشی بسیار فراگیری دارد، او نماد هوشیاری، هوشمندی و بصیرت و ایمان به زندگی بهتر و تغییرات مثبت است. به ویژه در کشوری مثل ایران که با دشمنی­‌ها و توطئه­‌های فراوانی در جهان مواجه است، نقش دانشگاه بسیار خطیرتر و پررنگ­‌تر جلوه می­‌کند.

دانشجویان عزیز، در اینجا لازم می­‌دانم تأکید کنم که اگر امروز کشور در مسیر توسعه قرار گرفته و توانسته­‌ایم از تمام موانع به خوبی عبور کنیم، محصول تلاش­‌های شما عزیزان در کنار اساتید بزرگوار و دلسوزتان بوده است تا جایی که میهن عزیزمان از نظر رتبه علمی جهانی، جزو 20 کشور پیشرفته جهان قرار گرفته است.

همراه با سلسله علمی و پژوهشی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی یک نقطه درخشان از بالندگی است، دانشگاهی جهانی که به بنیادهای تولید علم و معرفت کمک شایانی کرده است. باید بپذیریم یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی است که در سایه تلاش مردم و مسئولین دلسوز ایجاد شده است که نقش و سهمی عمده در ارتقاء رتبه علمی جهانی ایران داشته و یک بال از دو بال آموزش عالی ایران است.

16 آذر بر رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم هیأت امناء و هیأت مؤسس دانشگاه، دولت تدبیر و امید، خانواده محترم شهداء دانشجو، مردم عزیز، دانشجویان و همه اساتید و دست‌­اندرکاران دانشگاهی سراسر کشور گرامی باد.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین